Ziekte?

Gestart door Tjilp, november 25, 2005, 18:10:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tjilp

Hallo iedereen

Ik heb een vraag

Mijn Moeder had een parkietje gekocht van een kweker.
Mickey was in begin oktober geboren en eind oktober werd hij verkocht aan mijn moeder.
Mikey was uit het "blok" gevlogen en mocht verkocht worden.
Met de adviesen van de kweker (krachtvoer papje en gewone parkieten voer moest op zijn menu staan)
Helaas konden wij maar twee weken van Mikey vrolijkheid genieten.
Mickey was alteid niewsgierig, ondernemend, en altijd blij.
Er waren geen aantoningen voor ziekten.
Het viel mijn moeder op dat Mikey z,n kopje schude en droog voer uit zijn krop vloog.
Het "braksel" was niet slijmerig en het stonk niet het was gewoon droog ongepeld voer.
Mikey zocht wel eten in zijn hokje.
Hij at van de zaaitjes op de grond.
Er was wel een etens bakje met vers voer (en grid) en het bakje was makkelijk berijkbaar om te eten en dat deed hij ook.
Ook snoepte Mickey graag van de vpro gids die gebruike wij als ondergrondje voor zijn hok.
Mijn Moeder dacht dat hij het eten niet kon verteren en gaf hem alleen krachtvoer.
Die zelfde avond zocht Mickey warmte in de nek van mijn moeder maar was wel brutaal en ondernemend.
De volgende ochtend lag Mickey dood op zijn vloertje.
Wie weet waar aan Mickey is gestorven?

syptonen van zijn "ziekte"
Droog voer uit zijn krop schuden (niet brakend)
Het "braksel" stonk en was niet.
slijmerig
en er lag twee zwarte natte poepjes (die betekenen geen 24 voedsel gehad)

Wie helpt mij?

Groetjes Tjilp


Ingrid

Hoi Tjilp,

Na je berichtje te hebben gelezen denk ik dat het parkietje te jong is verkocht. Als hij begin oktober is geboren en eind oktober al bij jullie is komen wonen dan is hij veel en veel te jong bij zijn ouders weggehaald. Ik denk dan ook dat Mickey is gestorven omdat hij nog niet zelfstandig kon eten. (Je meldt zelf ook al dat de natte poepjes duiden op 24u niet eten.)

Het is heel triest om te horen dat parkietjes al op de leeftijd van vier weken verkocht worden :(. Ze mogen pas bij hun ouders weg wanneer ze daadwerkelijk zelfstandig kunnen eten, meestal is dat rond de leeftijd van een week of 6 à 7.

Sterkte met het verlies van Mickey.

Groetjes, Ingrid

Safrena

#2
Hey Tjilp

Welkom op het forum

Ik sluit me aan bij Ingrid
Je parkietje was te jong om al van zijn ouders weg te halen.
Jouw parkietje was amper vier weken en een parkietje mag pas vanaf zes à zeven weken bij de ouders weg omdat het parkietje pas dan echt zelfstandig eet.

Je parkietje is volgens mij overleden doordat je het te jong hebt meegekregen van de kweker en een ervaren kweker zou dit moeten weten en had je dat parkietje NOOIT mogen meegeven

Veel sterkte met het verlies

vele groetjes

Parkieten-Freak

Ik sluit me helemaal aan bij Ingrid en Safrena.
Veel vogels vinden een vroege dood doordat ze te vroeg bij de ouders weggehaald worden. Triest, maar waar.