familie leden bij elkaar? +meer lawaai 4 parkieten?

Gestart door kaspermax, juni 04, 2014, 16:49:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kaspermax

Hallo allemaal.

Mijn popje, kasper, heeft al 6 eitjes gelegd. Ik vind het heel erg spannend en verheug me op de kleintjes. Mijn vraagje is nu, kan ik twee van deze kleintjes houden? Aangezien het dan broertjes (of een zusje) zijn en ook de kinderen van mijn oudere parkieten. Gaat dat goed?

Daarnaast wil ik vragen, neemt het geluid heel erg toe bij vier parkieten ten opzichte van twee ? Mijn man kwebbelt de hele dag, dus een beetje ben ik wel gewend. Wat zijn jullie ervaringen met vier parkieten in huis?

Alvast bedankt! Groetjessss heleen, kasper, max en 6 eitjes


Samm

Je moet wel heel erg uitkijken dat de familie geen eieren gaat leggen dan, verder is het geen probleem!
En je krijgt wel meer herrie, bij mij was de overgang van 4 naar 5 al een super groot vershil en dan heb je het maar over 1 pietje meer :)

Kleintjes

Citaat van: Samm op juni 05, 2014, 14:49:04
En je krijgt wel meer herrie, bij mij was de overgang van 4 naar 5 al een super groot vershil en dan heb je het maar over 1 pietje meer :)
Kan, hoeft niet. Hier hebben we er tegenwoordig 6, maar merk geen verschil tussen 4 of 6. Ligt heel aan 't karakter van de vogeltjes.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

EliseAvi

Ik ben van 2 naar 4 gegaan en bij mij is het alleen rustiger geworden!

kaspermax

Mijn vader is er helaas tegen dat ik er twee houd, omdat ik over een jaar ofzo op kamers ga en dus op een studentebkamer kom te zitten. Hij vindt vier parkieten dan te veel. Hoe denken jullie daarover? 

JudithO

Goed punt van je vader.
Op veel studentenkamers mag je überhaupt geen dieren houden.
En als het wel mag, moet je je wel bedenken dat je ook nog buren hebt die misschien niet gesteld zijn op het geluid dat je vogels produceren. Dus wat dat betreft is het inderdaad wel aan te raden om het aantal even op 2 te houden.

kaspermax

Ik moet sowieso op een kamer waar ik huisdieren mag houden, omdat mijn ouders de hond ook niet willen houden. Die moet dus samen met die pietjes met mij mee. Gelukkig hebben we een eigen appartement waar mijn zus op dit moment woont, waar ik over een paar jaar kan gaan wonen. Maar je hebt wel gelijk. Vier is dan wel veel .

EliseAvi

Ik zit in een studentenkamer van 16m2 met 4 pietjes. Gaat prima. Ze wonen in een voliere van 60x60x120 (lxbxh) en ze hebben zat ruimte om te vliegen, hoewel ze meestal in hun boom boven de kooi zitten of in de vitrage hangen.

4 pietjes in een studentenkamer gaat dus echt wel prima, als je ze maar aanleert waar ze wel en niet mogen zitten.

kaspermax

Het is nu nog maar afwachten of mijn eitjes wel uitkomen. Ze zijn wel wit gekleurd, maar het eerste eitje is 19 dagen geleden gelegd en zou dus moeten uitkomen. Alleen ik hoor nog geen gepiep ofzo. Ik kon de eitjes er niet uithalen om ze tegen het ligr te houden omdat het popje zeeeeeeer beschermend is. Nou ja dsn maar fingers crossed

Sara

Bij mij kwamen de eitjes na 20 dagen uit, na 21 dagen (of later misschien zelfs?) komt ook voor. Succes!

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

kaspermax