broeden in volière

Gestart door thieute, mei 29, 2014, 16:44:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

thieute

hallo, ik ben me al een paar maanden aan het voorbereiden en bezig met de parkietjes, maar nu heb ik een vraag. ik weet dat om te kweken ik heb best m'n parkieten apart steek, koppel per koppel. hier thuis is dit geen optie. nu is m'n vraag, kan ik paren met m'n 2 mannetjes en 3 vrouwtjes in de voliere? heb 4 nestbakken hangen.

parakeet

Beter is het als je er een mannetje extra bij zet, anders word het vrouwtje dat alleen blijft misschien agressief.

Heb je je vogeltjes bij een winkel gehaald of bij een kweker?

thieute

m'n 2 mannetjes komen van bij de dierenwinkel, de 3 popjes zijn nieuw en komen van bij een kweker.

parakeet

Ik wil niet heel vervelend zijn maar veel dierenwinkels hebben wel is kruipers gehad.
Zelf zou ik het kweken met die vogels dan ook niet durven,
Misschien kan je bij de winkel even vragen waar de vogels vandaan komen en of ze ooit kruipers hebben gehad.

karin v h

Ik zou een beetje uitkijken met dit oneven aantal. Bij mij is er een enorme oorlog uitgebroken tussen de "dames" popjes  ;D tot bloedens toe.
Het is ook de vraag of alles parkietjes wel willen paren, ook dat kan problemen geven maar ik ga er vanuit dat je goed ingelezen bent voor je aan dit avontuur begint want dit is niet niks! ;)

Parkieten-Freak

Citaat van: parakeet op mei 29, 2014, 18:38:24
Ik wil niet heel vervelend zijn maar veel dierenwinkels hebben wel is kruipers gehad.
Zelf zou ik het kweken met die vogels dan ook niet durven,
Misschien kan je bij de winkel even vragen waar de vogels vandaan komen en of ze ooit kruipers hebben gehad.

Is niet zinvol om dit te vragen, het personeel van een dierenwinkel zal dit sowieso ontkennen.
Daarnaast heeft een particiliere kweker ook nooit voor de volle 100% zekerheid dat hij/zij geen kruipers verkoopt.


karin v h

Citaat van: Parkieten-Freak op mei 31, 2014, 00:03:18
Is niet zinvol om dit te vragen, het personeel van een dierenwinkel zal dit sowieso ontkennen.
Daarnaast heeft een particiliere kweker ook nooit voor de volle 100% zekerheid dat hij/zij geen kruipers verkoopt.
Ik heb dit ook achterwege gelaten omdat ik niets kan met dit verhaal. Er zijn dierenwinkels die goede parkietjes verkopen. Het wil niet zeggen dat iedere dierenwinkel kruipers verkoopt want dan mochten ze het allang niet meer verkopen!!!

parakeet

Ik zou het persoonlijk nooit aandurven want ik loop regelmatig een winkel in waar het raak is met kruipers.
Maar je kan altijd geluk hebben natuurlijk

karin v h

Citaat van: parakeet op juni 01, 2014, 16:35:36
Ik zou het persoonlijk nooit aandurven want ik loop regelmatig een winkel in waar het raak is met kruipers.
Maar je kan altijd geluk hebben natuurlijk
Ze heeft de parkieten toch al in huis, dus dan zullen het wel geen kruipers zijn!