Handtam maar niet als ze rondvliegen

Gestart door Rainbowblu, mei 25, 2014, 20:48:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rainbowblu

Ik heb 2 parkietjes (Blue en Rainbow) beiden komen ze in de kooi op mijn hand zitten en eten ook wat lekkers uit mijn hand. Maar als ik ze vrij door mijn slaapkamer laat vliegen willen ze niet op mijn hand gaan zitten.

Heeft iemand tips voor mij hoe ik ze kan leren dat als ze vrij mogen rondvliegen ze ook op mijn hand komen zitten?

Sara

#1
Ik heb gelezen in je introductietopic dat je ze pas sinds april hebt. Het kan zijn dat het een tijdje duurt voor ze echt bij je durven komen zitten als ze uit de kooi zijn, want hun vertrouwen is natuurlijk niet op een maand tijd helemaal gewonnen. Je kan hen wat nieuwsgierig maken met bijvoorbeeld trosgierst, of door te spelen met speelgoed dat ze leuk vinden. Praat zeker regelmatig tegen hen en laat hen trosgierst/fruit/voer uit je handen eten, zodat ze ook buiten de kooi je vertrouwen winnen.

Veel succes!

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

josva

ik begrijp dat ze nog vrij jong zijn
ik heb er zelf ook 1 en zelf zie ik dat hij weet dat als hij in de kooi op mijn vinger gaat zitten dat hij weet dat hij uit de kooi mag of in ieder geval probeert

hetzelfde verhaal met jou parkieten alleen zijn ze met zijn 2en en ze weten het echt wel dat als ze op je vinger gaan zitten dat ze de kooi uit mogen vooral als eerst de 1 en dan de ander er uit worden gelaten

ik geef je als tip (heb mijn parkiet ook pas 1 maand) dat je ze in de kooi op je vinger laat en er maar 1 uit de kooi haalt en dit een dag of 3 herhaalt om en om zonder trosgierst. Dit zo dat ze leren dat op de vinger zitten niet alleen is om ze uit de kooi te halen (want parkieten zijn slim in ontsnappen uit de kooi, ook het baasje misleiden valt hieronder.. doet die van mij ook :P) en ook dat ze kunnen zien dat ze gelijk behandeld worden en er niet 1 voorgetrokken word als favoriet