Wat te doen na agressie?

Gestart door parakeet, mei 26, 2014, 16:30:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parakeet

Hallo allen,

Ik ben begonnen met het broeden met mijn grasjes, alles ging prima.
Er zijn 8 mannetjes en 6 vrouwtjes, allen een jaar oud op een enkeling na die iets ouder is.
Dus heb ik 8 nestkasten opgehangen, allen even hoog.

4 van de 6 vrouwen hebben een nestkast bezet en zijn gaan broeden.
De 2 overgebleven vrouwen hadden geen interesse in de nestkasten.
Het leek allemaal goed te gaan tot dat het ene vrouwtje zonder nest eerst het andere nestloze vrouwtje begon aan te vallen.
Helaas kwam ik hier laat achter omdat ik hele dagen weg ben.
Maar zaterdag ochtend zat het aangevallen parkietje in elkaar gedoken en kletsnat (ze was in het badwater gegooid waarschijnlijk) in een hoekje van de volière met wat bloed bij haar oor.
Ik wist nog niet wie het gedaan had omdat alle vogels  geen bloed op de bek of poten hadden zitten.
Het gewonde vogeltje werd verder wel met rust gelaten en is inmiddels weer beter.

Maar zondag toen ik de nesten controleerde was 1 nest met 5 eieren helemaal kapot gemaakt/opgegeten.
Ik zag dat het andere nestloze vrouwtje vieze poten had en dat zij het waarschijnlijk had gedaan.
En vrijwel gelijk met het zien van de vieze poten viel ze een vrouwtje aan waarvan ik het nest aan het controleren was.

Ik heb haar gelijk apart gezet in haar 1tje en nu staat ze dus al 2 dagen alleen op zolder.

Kan ik proberen haar er weer bij te zetten? of moet ik haar proberen in de broedkooi te laten broeden?
En als ze zelf een nest gehad heeft word ze dan misschien minder agressief?


Ik hoor het graag wat ik als beste kan doen.

Groet,

Willem