grasparkietje 3 weken eet te veel pap

Gestart door NoppertG, mei 21, 2014, 10:50:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

NoppertG

Beste allen
Een grasparkietje van zo'n 3 weken (pop heeft de bovensnavel beschadigd en was bezig kopje te pikken en jong schetterde constant als moeder er was (dus niet bedelroep maar 'ga weg' geluid en lag plots buiten de nestkast op de vloer (mogelijk is ie er ahw uitgetrokken) voer ik dagelijk nutribird A21 pap. Het woog vanmorgen 25 gram. Het eet ontzettend goed, maar blijft vragen om meer zelfs als overduidelijk aan de krop te zien is dat er niet meer in moet. Leegt de krop goed over de nacht.
2,5 ml is niet toereikend (hij krijgt 6-7 voedingsbeurten wat veel is voor de leeftijd). Ik ben pas sinds maandag aan het voeren (vanaf 1e x viel ie aan op de spuit en hij lebbert ook heel makkelijk alles van je vinger af als je daar wat op spuit). Poept goed. Ik weet niet of ie goed gevoerd is geweest, maar mogelijk de laatste 2 dagen voor ik 'm bji de pop weggehaald heb niet meer helemaal goed. Weet morgen pas of ie groeit (maar zo op het oog wel).
Iemand ervaring met een soortgelijk parkietje (die meer eet en wil eten dan de richtlijnen aangeven(? Ik geef 'm dus meer dan de richtlijnen aangeven, met name ook omdat de krop zich goed leegt over de nacht. Best mogelijk dat ie met een paar dagen langzaam richting normaal gaat, heeft allemaal tijd nodig, verzadigingsgevoel is mogelijk niet normaal. Kan ook een wat hoger dan normaal metabolisme zijn.
Verder geen problemen maar vroeg me gewoon af of er meer mensen zijn die een soortgelijke ervaring hebben en hoe het daarmee gegaan is.

NoppertG

Bijgaand nog een (vage) foto. Ze ogen groter op de foto's dan ze vaak zijn maar dat is bekend denk ik. Dons is dikker geworden sinds ik 'm pap voer, alleen nog maar slagpennen aan vleugels en staart, kopje beetje veren ook.

Wouter

Het zijn richtlijnen, geen regels. De ene parkiet eet meer dan de andere parkiet. Jij kan het beste aanvoelen wanneer de parkiet honger heeft en wanneer hij zijn eten moet krijgen. Voer je parkiet wanneer de krop leeg is, en voer dan tot de krop vol is. Het is dan een soort opgeblazen ballon.