veertjes rond de cloaca knippen

Gestart door kaspermax, mei 13, 2014, 20:05:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kaspermax

Hallo allemaal,

Ik ben met mijn parkietjes aan het broeden (ik heb me goed voorbereid, dus maak je daar geen zorgen om), maar ik had even een vraagje. Mijn popje heeft altijd een erg vol verenpak gehad. Een risico dat ik nu loop is dat de man de eieren niet kan bevruchten doordat de veertjes in de weg zitten.

heeft iemand een manier om deze te knippen op een manier die haar zo min mogelijk stress oplevert?

Groetjes

Sara

Hoe kom je erbij dat je popje een te vol verenpak heeft? Dit heb ik echt nog nooit eerder gehoord...
Ik zou je popje moot met rust laten en zeker niets wegknippen.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

kaspermax

Ik lees bijna op alle sites dat de oorzaak van onbevruchte eitjes teveel veertjes rond de geslachtsorganen zijn. Zij zit daar helemaal volgepakt. Daarom vroeg ik het. Maar het is al opgelost.

Sara

Dan heb ik weer wat bijgeleerd, had dit nog nooit ergens gelezen. Heb je het opgelost door ze weg te knippen dan?

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

kaspermax

Ja ik heb haar met rubber handschoenen aan gepakt. Tot mijn verbazing bleef ze vrij rustig. Ik heb toen met een klein schaartje war overtollige veertjes weggeknipt, zodat de geslachtsdelen iets beter bereikbaar werden. Daarna natuurlijk ruim beloond met trosgierst en vrij vliegen e.d. grappig genoeg zat ze tien minuten later te paren met haar partner. Haha