Parkiet herplaatst, twijfels...

Gestart door GG, mei 23, 2014, 16:27:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

GG

Hallo,
Afgelopen week is 1 van mijn 2 parkieten overleden toen ik op vakantie was (ze waren bij mijn ouders). Hij is 10 jaar geworden, helaas werd ie ineens ziek en vonden mijn ouders hem voordat ze naar de v.a. wilden gaan. Ze hebben hem een mooi plekje gegeven in de tuin, naast zijn vriendinnetje. De andere parkiet die alleen achter bleef at niet meer, speelde niet meer en was heel stil. Daarom hebben we het besluit genomen om haar naar een grote voliere te brengen met andere parkieten. Vandaag ben ik gaan kijken hoe het gaat en ben ik ontzettend gaan twijfelen of ik hier wel goed aan heb gedaan. Ze zat heel stilletjes in haar eentje op een tak wat te dutten (zonder erbij te kwebbelen, iets wat ze normaal altijd doet). Ze reageerde op haar naam en toen ik zei dat t goed was ging ze helemaal slapen met haar kopje in haar veren op 1 pootje.
De kooi is echt heel mooi met mooie parkietjes en andere vogels, een groot binnenhok voor de nacht en genoeg eten en drinken.

Hebben parkieten ook iets van een rouw periode ofzo of zou ze ons missen of zou ze gewoon nog moeten wennen?

Parkieten-Freak

Dit is inderdaad een dilemma en ik kan me voorstellen dat je twijfelt.
Misschien is het een optie om over een paar dagen nog eens te gaan kijken hoe het met haar gaat.
Mogelijk voelt ze zich al wat meer thuis in de voliere.
Mocht je over een week of 2 nog twijfelen of ze gelukkig is daar, dan zou ik niet aarzelen en haar mee naar huis nemen en haar een nieuw parkietenvriendje geven.
Hou je ons op de hoogte? :-)


GG

Ja, daar zat ik zelf ook al aan te denken. Maar vraag me af of ze dan gelukkig is.  Het is een moeilijk vogeltje, erg dominant en went niet snel aan nieuwe dingen. Het heeft in het begin 2 weken geduurt voordat ze naar onze andere parkiet ging, en dat was zo'n lieverd! Waarschijnlijk moet ze nog haar plekje zien te vinden omdat ze gewend is altijd de dominante te zijn en alles voor elkaar te krijgen.. ik ga na het weekend weer even kijken. Ze zit in een hele grote voliere in een soort dierentuintje/bokkentuintje/speelparadijs voor kinderen. Dus er word daar erg goed voor de dieren gezorgt.
Het was sowieso wat rustig in de kooi omdat het warm was, meerdere vogels zaten er stil bij dus misschien verbeeld ik het me gewoon.. ik voel me ook zo schuldig dat we haar weg hebben gedaan, maar wilde alleen het beste voor haar...
Het is zo leeg in huis nu... :(