Tailbobbing/staartwippen

Gestart door LydiaM, mei 15, 2014, 13:00:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

LydiaM

Ik heb sinds afgelopen zaterdag twee nieuwe parkietjes van nu 8 weken oud. Het vrouwtje heeft vanaf het begin dat ze hier zit dat ze met haar staart licht wipt als ze adem haalt (halve cm tot cm zachtjes op en neer in rusttoestand). Moet ik me daar zorgen over maken? Wat kan dit zijn? Gedrag is verder oké, ze zijn afwisselend erg druk/spelend en dan weer slapend. Eten en drinken gaat ook prima, ze poetst zichzelf, ze baddert, ze zit op en af ook gewoon op één poot, verenpak is goed en niet opgezet en ze slaapt met haar hoofdje in haar verenpak. Dus verder geen afwijkingen vergeleken met het mannetje.

Ik heb er een filmpje van gemaakt:  https://www.youtube.com/watch?v=RJZOvaHM3Y0&feature=youtube_gdata_player

Wouter

Ik zou me er geen zorgen over maken.
Als ze de hele dag zo slapend zou zitten zou ik me er wel zorgen over maken, maar uit je verhaal maak ik op dat dat niet zo is.

LydiaM

Oké top, dankjewel!
Vrouwtje gedraagt zich precies hetzelfde als het mannetje verder. Ze hebben allebei flinke energiestoten waarbij ze het hele hok afbreken/verbouwen tot hun energie op is. Dan slapen/suffen ze weer naast elkaar, tot de energie weer is aangevuld. En dan gaan ze weer tekeer  ;) Dat gaat zo de hele dag door  ;D

Kleintjes

Ik zie dat staartwippen hier ook vaker als ze zitten te slapen, is niets ernstigs.
Ons oudste ventje heeft 't iets meer als hij slaapt, maar hij slaapt echt diep / vast en merkt 't niet eens als ik in de buurt kom ;) De anderen slapen lichter en hebben 't minder.
Ik denk dat 't net zo als bij ons werkt: Als wij slapen is onze ademhaling ook anders dan wanneer we wakker / actief zijn.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses