parkiet -> geluidjes

Gestart door josva, mei 12, 2014, 21:54:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

josva

goedendag allemaal, ik heb laatst een parkietje aangeschaft en wil graag meer weten over de geluiden die de parkiet zelf maakt

ik ben al wel achter dat het gechilp (luid geluid dat lijkt op dat van een mus) is om aandacht te vragen, bij die van mij is het meer van ik wil uit de kooi geworden of ik hoor iets

ik hoor ook af en toe een kleine toontjes uit de kooi die ik nog nooit eerder gehoord heb. kan zijn dat hij probeert te praten ofzo

het komt ook voor dat me parkiet als ik met me hand dichtbij kom dat hij gaat klokken, klinkt een beetje als een kalkoen. daarna pikt hij naar me waarschijnlijk om aan te geven hem met rust te laten.

schreeuwen kan hij ook best goed als hij te lang in de kooi heeft gezeten en er graag uit wil gebeurd dit meestal. vooral als hij geen aandacht krijgt gaat hij schreeuwen beetje apart omdat het in het begin gebruikt werd omdat hij angstig was.

ik heb hem nu net 3 weken en ben vrij nieuw met parkieten, ik moet wel toegeven dat ik het wel heel leuk vind om deze parkiet te hebben. hij is heel erg snel tam geworden zonder enige trosgierst/eten (heb hem bij een dierenwinkel gekocht), alleen om hem beter te begrijpen moet ik hem ook een beetje beter leren kennen om er het beste uit te halen.

Wouter

Als je je parkiet eenmaal een tijdje hebt begin je vanzelf geluidjes te herkennen. Het is heel moeilijk om via geschreven woord te vertellen wat welk geluidje betekent, al lijkt me dat "klokken" als een kalkoen inderdaad een irritatie geluid. Verder zul je vanzelf geluiden gaan herkennen. Dit heeft even tijd nodig, maar uiteindelijk zul je in de gaten krijgen welke betekenis er aan een geluid zit.

josva

Mja ik merk het. Het is wel grappig dat het geluid wat ik nu vaak hoor echt op praten begint te lijken. Hij aapt geluiden die hij hoort na vooral van de laptop wat zijn grote vriend geworden is.

het klokkend geluid is bedoeld als laat me met rust en ga weg. Meestal doet hij dit als hij wil slapen al zit hij dan wel op een plekje waar hij niet mag slapen. Hij schreeuwt eigenlijk ook om aandacht. Ik had gelezen dat dit een angstkreet is maar s'ochtends vroeg als ik nog lig te slapen schreeuwt hij best wel.