Ziek parkietje?

Gestart door Ricky07, mei 08, 2014, 22:03:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ricky07

Hallo allemaal,

Sinds anderhalve maand zijn wij de trotse bezitter van ons nieuwe vriendje Ricky. Nu is het zo dat toen hij vanmiddag bij mij op mijn hand zat, ik op zijn kopje een soort rare puntjes zag. Ik vond het er niet goed uit zien, en maakte er een foto van. Nu zijn we een paar uren verder, en is hij druk bezig (zoals altijd), maar toen hij wat dronk uit het drinkbakje, stak hij zijn hele kopje erin. Daarna zag hij er zo uit als de volgende foto. Hij lijkt ook wat veertjes boven z'n snavel te missen. Wat zou dit kunnen zijn? Moeten we naar de dierenarts (of winkel), of is er een spraytje voor?

Alvast bedankt!

EliseAvi

Dit zal je nog veeeeeel vaker in je parkietencarriere zien. Hij is gewoon in de rui. De stekels zijn nieuwe veertjes en het wassen vinden ze vaak gewoon prettig als ze in de rui zijn.

Kleintjes

Deze keer is 't de jeugdrui, en daarna volgen (hopelijk) nog vele gewone rui-periodes ;)
Net als verharen, worden nu de veertjes gewisseld. De kleur van je parkietje kan iets veranderen, de volwassen veren zijn soms iets anders van kleur :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses