Nieuwe Start / Graven

Gestart door mams, november 27, 2005, 22:42:45

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mams

Tja om maar bij het begin te beginnen. Ik haalde 3 parkietjes bij een kweker, waarvan er 1 een handicap aan zijn pootje heeft. 3 dagen later overleed s'morgens Renz en s'avonds Kico. Onze Lucky met zijn manke pootje bleef over. Een nieuw parkietje erbij gehaald, bij dezelfde kweker, maar ook deze overleed afgelopen vrijdagavond op mijn borst waar ik hem probeerde warm te houden.

Weer bleef Lucky over. Dit weekend was mijn oudste zoon thuis van het internaat en die baalde dus als een stekker dat zijn Renz weer overleden is. Zaterdag boodschappen doen en daar zaten bij de dierenwinkel nieuwe parkietjes , ze zijn 6 weken oud, kunnen zelfstandig eten en zagen er prachtig uit. Dus mama kon het niet weerstaan en kocht voor de 2 boefjes weer ieder een parkietje.

We hebben de kooi grondig gepoetst en hebben ze alledrie bij elkaar gezet, Lucky, Renz en Kico want van de namen wilden ze niet afwijken.
We hebben ze samen de tijd gegeven en al snel zochten ze bij elkaar gezelschap en lijken ze elkaar goed te accepteren. Maar Renz en Kico kunnen  al goed klimmen en een beetje vliegen, dat kan Lucky nog niet, hij/zij heeft daar nog wat moeite mee ivm zijn pootje. Maar ze eten samen, knuffelen samen en stoeien samen, en Lucky probeert nu ook te klimmen. Ze roepen elkaar en dat is wel grappig om te zien en te horen.

Nu valt me iets op wat Renz doet. Als je hem pakt dan gaat hij goed op je vingers zitten en zet je hem op je trui dan kruipt hij meteen weg, hij lijkt te graven, het lijkt of hij zich wil verstoppen en zich ergens onder graaft, dit wil hij ook in de kooi doen en verstopt zich onder de trosgierst en doet dit zelfs bij Lucky of Kico.
Kan iemand me vertellen waarom hij/zij dit doet? Dit deed hij ook toen de verkoopster hem wilde pakken. Het ziet er wel grappig uit, maar ivm het overlijden van de vorige parkietjes maak ik me nu wel wat sneller ongerust of dit allemaal normaal gedrag is.

groetjes Bianca

Parkieten-Freak

#1
Hele jonge parkieten zoeken nog graag veilige beschutting op.
Mijn eigen parkiet ging toen hij jong was graag in mijn nek liggen slapen. (Hij was 6 weken oud toen ik hem kreeg).
Ook vond hij het heerlijk om in zijn kooi in het badje te gaan liggen, zonder water, maar met zakdoek.
http://www.parkietenfreak.nl/r-dagboek1.php
Er zijn ook jonge vogels die graag in een washandje kruipen.
Bij gebrek aan het vertrouwde nestje zal de vogel hiervoor dus een vervanging gaan zoeken, en ik denk dat Renske daar mee bezig is! ;) Dit zal binnen 1 tot 2 weken over zijn.
Succes met je nieuwe vogeltjes!