lichturen in april

Gestart door kaspermax, mei 01, 2014, 16:00:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kaspermax

Hallo allemaal,

Ik had een vraagje over lichturen.
Ik heb gister het blok aan de kooi gehangen (na maanden voorbereiding en inlezen). Het is nu eind april en het wordt rond half 7 licht en rond 9 uur begint het te schemeren. Ik heb veel ramen in mijn woonkamer, maar moet ik nog een extra lamp aanschaffen?

Groeten heleen

Sara

Ik geloof dat er zo'n 14 tot 15 lichturen nodig zijn. Volgens mij zijn er nu dus genoeg lichturen, want er zijn er zo'n 14 en een half tussen half 7 en 9 uur.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

kaspermax

Ja dat dacht ik dus ook al, maar ze staan schuin onder een raam, die op de noordkant staat. De zon schijnt nooit recht op hun kooi, dus het is een plekje met een vrij stabiele temperatuur. Tegenover de kooi is de hele muur van glas. De luchtvochtigheid is 50-55% en ze hebben voldoende voer, eivoer en grit en water. Ook hebben ze een broedblok. Het probleem is dat mijn popje amper broeds wordt. Ze heeft een lichtbruine neusdop die een beetje schilfert maar wel witte lijntjes erdoorheen heeft.

Ze kijkt af en toe in het broedblok maar ze gaat er nooit in. Ik heb wat bolletjes trosgierst erin liggen om de ervaring, als ze er eenmaal in gaat, te verbeteren. Ze is altijd wat terughoudend geweest. Ze is nu een jaar en 3 maanden.

Is er iets wat ik kan doen om haar broedser te maken?

Mvg