Nieuwe kooi aanschaffen hulp!

Gestart door grasParkiet2, april 24, 2014, 14:52:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

grasParkiet2

Hoi, ik heb een hele grote kooi tekoop (zie andere topic) omdat ik ga verhuizen. Daar heb ik minder vloeroppervlak. In de kooi moeten 2 groenwangparkieten samen en een zonparkiet los. Dus 3 vogels.
Ik zoek dus meer een kooi die meer lagen heeft. Een ook genoeg ruimte tot 1 meter breed. Groenwangparkieten zijn zo groot als een valkparkiet voor de mensen die ze niet kennen. Ik kan ook 2 losse kooien kopen die ik anders op elkaar zet of naast elkaar maar waar de breedte wel onder de 120 cm blijft.

Kunnen jullie helpen met een kooi kiezen (budget is geen probleem) Welke kooi hebben jullie zelf voor jullie vogels?
Alvast heel erg bedankt.

karin v h

Het ligt er een beetje aan hoeveel parkietjes je erin gaat zetten en hoeveel ze los gaan vliegen?
Ik heb zelf de Ferplast vogelkooi "Piano 6" daar ben ik niet tevreden over - in die zin ik heb hem bij zooplus gekocht en zij hebben de zaken niet netjes afgehandeld. Het dak staat op instorten. De kooi is met veel mankementen afgeleverd het is een 'bouwpakket'. En als je hem dan niet helemaal snapt dan ga je met het dak de fout in en dat wilde ze niet meer herstellen.
Ik vind hem ook 'loodzwaar' om hem te verzetten. Ik zette normaal 's zomers even op het balkon, lekker voor de vogeltjes in de buitenlucht maar deze is niet te handelen. Je kunt er niet mee door de deur en dus loodzwaar. Hij past niet (tenminste bij mij) in de gootsteen bak. Dus dat vind ik ook lastig.
Dus dit is de Ferplast vogelkooi "Piano 6".  ;D

Succes met zoeken, het is vaak best moeilijk. Later zag ik bij iemand een kooi langskomen of facebook die had ze voor de helft van de prijs op marktplaats gekocht ook nieuw - veel eenvoudiger en mooier en strakker. ;)

Loeky

Hoi,

Ik heb al mijn kooien van Marktplaats, scheelt veel geld. Je kunt ook altijd een advertentie zetten met een oproepje voor de kooi.
Ik zou even googlen en dan kom je vast ook een heel eind.

Succes!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

grasParkiet2

#3
Ik vind altijd een mooie kooi. Dan koop ik hem en blijkt die niet zo praktisch en handig. Een paar maanden later vind ik een betere op internet. Net als die grote die ik nu heb. Nu ga ik dus nog 1 keer een goede kooi aanschaffen waar ik mee ga doen tot die echt uit elkaar valt.

Marktplaat is een goede daar ga ik op letten.
Nog iemand een andere goede kooi?



Beter leesbaar gemaakt ;)