Popje wilt niet paren

Gestart door parkietenlover, april 23, 2014, 15:22:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

parkietenlover

Hallo,
ik ben een beginneling in parkieten laten kweken dus je zal me wel af en toe een vraagje zien stellen.  :)
Ik ben met de voorbereidingen begonnen en nu is het zover: ze gaan paren!
Ik heb ze een 10tal minuutjes geobserveerd en nu zie ik dat het mannetje zijn best doet,
maar telkens wijst het vrouwtje hem af! :o Is dit normaal of wilt ze gewoon niet paren?
m.v.g.
Marie

karin v h

Ik denk dat je nooit onder dwang een parkietje kunt laten paren.
Als ik jou was zou ik hier eens goed op het forum rond lezen want er is hier zoveel over geschreven.
Het is zo dat niet ieder stel parkietjes bij elkaar past. Misschien dat dit popje helemaal geen eitjes wil leggen. Er kunnen daar allerlei redenen voor zijn. Dus ja jij kunt daar wel rustig bij gaan zitten maar ik vrees dat je dan wel een tentje erbij op kunt gaan zetten want dat helpt echt niets hoor.
Laat ze hun gang gaan soms duurt het wel een paar weken voordat er iets gebeurd - als er al iets gebeurd maar ga maar hier eens op het forum lezen, ik denk dat je daar heel veel info vandaan kunt halen over paren. ;) Succes met wachten.

Iris7

Weet je wel zeker dat je een mannetje en popje hebt?
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

parkietenlover

Dankjewel voor je reactie ik zal ze even laten doen en ik zal het wel merken als er een eitje in ligt hé!  ;)
Ja ik ben er vrijwel zeker van dat ik een popje en een mannetje heb, bedankt voor de snelle reactie!  :)
m.v.g
Marie