Grasparkieten pop (1 of 2) gezocht

Gestart door Nadine, april 21, 2014, 12:48:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nadine

Hallo,

Ik heb een mooie voliere met hierin grasparkieten en 2 valkparkieten.

Nou is er onlangs een vrouwtje overleden waardoor ik nu 5 mannen op 3 vrouwen heb.
1 man is al oud en boeit het allemaal niet zo veel, die wil gewoon lekker schommelen op zijn hangschommel,
maar die andere 4 mannen maken constant ruzie om de vrouwen.
2 vrouwen liggen ook op eieren en er is nu dus geen rust in de voliere..

Ik wou van de week een nieuwe pop gaan halen in de dierenwinkel.
Maar toen dacht ik, misschien is er nog een popje (of 2 popjes mag ook) opzoek naar een goed huis?

Kleur, leeftijd maken mij niet zo veel uit, het oude mannetje is naar mijn idee een Engelse parkiet de rest is allemaal normaal. ;)

De voliere is 3 bij 1,5M buiten en binnen is hij scheef, maar ongeveer 2M lang en op zijn diepste 1m diep en dan loopt hij smal terug naar 50cm denk ik..

Ik woon in Lienden.

rhk

Hoi Nadine,

Ik heb een grasparkietpopje van een jaar of 6-7 oud. Ze heeft altijd samengeleefd met een mannetje, maar die is deze winter overleden. Ze is nu best eenzaam en wij willen op dit moment geen nieuwe parkiet erbij. We zijn al een tijdje aan het denken om haar naar een gezelligere plek te brengen, maarja, ze hoort er ook een beetje bij.
Ze is geen voliere gewend en is behoorlijk bang voor mensen. Dat was ze als klein parkietje al en dat heb ik er nooit uit kunnen krijgen. Ze kwam ook zelf nooit de kooi uit, dat liet ze aan de andere vogel over. Met haar maatje had ze het wel altijd heel gezellig, ze waren best verkikkerd op elkaar.
Ik weet niet hoe ze het zou vinden in een voliere, heb jij er ervaring mee om oudere vogels erbij te zetten?

Groetjes

Nadine

#2
Hallo,

Sorry voor mijn late reactie..

IK heb zelf mijn mannetje van 5 jaar, in de voliere gezet, nadat hij 5 jaar binnen geleefd had.
Hij doet het erg goed in de voliere, en heeft het heerlijk naar zijn zin!

ik denk dat uw popje het hier ook heerlijk zal vinden, geen mensen om haar heen, enkel soort genootjes!
ik zal haar ook niet vangen of onnodig opjagen, ze kan hier gewoon lekker zichzelf wezen :)

je mag altijd een keer komen kijken, en haar later nog eens opzoeken.
mijn email is:
*knip* verwijderd ivm mogelijke spam ;) PBtje sturen is voldoende, die worden in de email inbox bezorgd ;)