Vriendje?

Gestart door Loki, april 08, 2014, 14:37:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Loki

Hallo !

Een maand of 2 geleden heb ik een parkietje gekocht (Loki), maar aangezien ik van 8 tot 4 niet thuis ben zit hij al die tijd alleen. Daarom wil ik eigenlijk een ''vriendje'' voor hem kopen, omdat ze dan elkaar hebben om te vermaken. Alleen weet ik niet of dit nu wel een goed idee is. Loki is nog niet tam en is al 17 weken oud. Weet iemand of ik wel of niet een parkietje erbij kan doen?

Groetjes

Loeky

Ja hoor Loki kan gewoon een vriendje krijgen hoor. Hij zal het heerlijk vinden want parkietjes
zijn groepsdieren!
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Loki

#2
Dankjewel voor de reactie ! C:
Wat ik me wel nog afvraag is dan of ik Loki en zijn vriendje wel tam kan maken? En kan ik dan het beste een mannetje of een pop nemen? (Loki is waarschijnlijk een pop)

Groetjes

Iris7

Je kunt 2 parkieten prima tam maken, samen durven ze vaak ook meer. Een mannetje kun je bij een pop doen, 2 popjes gaat niet, 2 mannetjes wel.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

Loki

Dankjewel voor de reactie ! C:

Super ! Dan ga ik er eentje bij kopen ! Super bedankt !

Loki

#5
Hallo !
Zoals de bedoeling was heb ik eergisteren voor Loki een vriendje gekocht(Kiwi). Aangezien ik een vrij grote kooi heb, heb ik Kiwi meteen bij Loki in de kooi gezet. Nu ging dit een aantal uur redelijk goed, maar daarna begonnen Loki en Kiwi ineens ruzie te maken. OveraL waar Kiwi ging zitten, kwam Loki ook zitten en maakte lieve geluidjes, waarna ze elkaar ineens gingen ''bijten''. Nu is het niet zo dat ze elkaar echt pijn doen, maar het blijft vooral bij af en toe even uithalen. Soms zitten ze ineens samen te kletsen, ze slapen dicht tegen elkaar aan en dan ineens gaan ze elkaar van de stokjes afduwen en dus bijten. Wat zou ik hiervan moeten denken en heeft iemand tips?

Groetjes

Loeky

Dit is normaal hoor. Laat ze maar even hun positie bepalen. Komt van zelf goed!

Succes :)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Loki

SORRY! ik vergat nog te reageren ! Dankjewel voor de reactie nog en je hebt 100% gelijk ^^. De een doet niks zonder de ander haha ! Nogmaals excuus voor de late reactie!

Groetjes