schel geluid

Gestart door edmee, april 06, 2014, 14:56:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

edmee

hallo, ik ben nieuw hier en heb een vraag, waar jullie mij misschien mee kunnen helpen.
ik heb namelijk een parkiet Willem, van bijna 4 jaar (en zolang al in bezit). de eerste 3 jaar is het allemaal heel goed gelopen, geen problemen, altijd dikke pret, tot afgelopen jaar. hij heeft een schel geluid overgenomen van iets, of van de radio, of ergens anders vandaan, geen idee. het lijkt wel een vals scheidsrechterfluitje.het is dus niet schreeuwen om aandacht, want die krijgt hij meer dan genoeg. hij kletst ook erg veel, maar dit geluid, kan hij zo lang volhouden. we hebben al een paar maanden geprobeerd het te negeren, maar willem gaat door, een doek over de kooi, willem gaat door, met hem spelen (en dat deed ik veel), je raadt het al, willem gaat door.
het probleem bij mij is, dat ik gehandicapt ben en dus iedere dag chronische zenuwpijnen heb, door posttraumatische dystrofie. dus je snapt het al, ik word er erg nerveus door en kan het niet meer hebben, en ik ben ten einde raad.
ik wil hem eigenlijk niet weg doen, omdat hij voor de rest toch wel een leuk beestje is, maar als dit niet afgeleerd wordt, weet ik niet wat ik nog kan doen.
wie weet wat ik nog meer kan doen. een andere parkiet erbij is geen optie, we (ik woon thuis bij mijn ouders) hebben allemaal astmatische bronchitis en allergie, dus 1 gaat wel, maar een 2e lukt niet. help mij aub !!!!!

Iris7

Laat je hem ook wel eens los? Als Willem zijn energie gebruikt om te vliegen, gebruikt hij die misschien niet meer voor het geluid.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

edmee

ja hij is wel eens uit zijn kooi, maar je moet hem soms gewoon "dwingen" om uit zijn kooi te komen. dat heeft hij al zo van dag 1 dat we hem hadden. de keren dat hij eruit is, maakt hij dat geluid ook.  :-[

hij kan alleen niet lang los vliegen, want we hebben ook een hondje (net zolang als willem), die achter hem aan gaat, en dat geeft dan weer stress aan willem.

het zou natuurlijk best ook iets van jaloezie kunnen zijn of zeg ik nu iets geks. ik geef hond en vogel beide veel aandacht, maar misschien is het in het oogpunt van willem niet zo.