Parkiet allergisch voor anijs

Gestart door Britt, april 04, 2014, 20:00:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Britt

Heej allemaal,

Volgens mij is mijn grasparkiet allergisch voor anijs, telkens ik hun kooi verschoond heb moet hij een aantal uren veel niezen. Ik vroeg mij af of ik gewoon wit zand op de bodem kan doen (soort zand dat gebruikt wordt in zandbakken voor kinderen), aangezien ik grit apart in een bakje geef.

Groetjes,
Britt

Loeky

Als dat zo is stap dan over op beukensnippers. Beukensnippers stuiven niet.
Ik vind het ideaal! :)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Kiki92

Ik ben pas geleden ook over gestapt op beukensnippers, inderdaad ideaal, een hoop minder rotzooi, en ze lijken het ook leuker te vinden om er doorheen te scharrelen dan met het schelpenzand.

linda1967

Ik heb 1 week zand gehad voor mijn gevleugelde vriendjes. Toen snel overgestapt op de beukensnippers omdat ik gek werd van dat zand, leek wel een zandbak voor hun kooi. Ik vindt het ideaal en ze scharrelen evengoed op de grond. Grit heb ik een apart bakje voor ze. Ik zeg doen, scheelt je ook een hoop rotzooi ;)

Britt

Oké, dankjewel allemaal! Volgende week ga ik naar de dierenwinkel om houtsnippers te kopen. Wit zand is inderdaad niet echt een goeie oplossing, lijkt echt al heel snel vuil op de bodem.