twee popjes....

Gestart door kuki1975, maart 28, 2014, 11:51:12

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kuki1975

Wij hebben sinds een half jaartje weer 2 parkieten. De eerste was een popje, de tweede zou een mannetje moeten zijn, maar blijkt toch ook een popje te zijn.

Op zich gaat het aardig, maar ze kunnen soms ongelooflijk mopperen op elkaar. Ze pikken dan naar elkaar of grijpen elkaar bij de staart.

Nu hebben we sinds afgelopen woensdag een  nieuwe, grotere kooi, de Hagen Vision M (hoge model). Ook met wat nieuw speelgoed erin.

Ik zit een beetje te twijfelen of we er toch 2 mannetjes bij moeten halen. Ik vraag me af of ik eerst moet wachten of deze nieuwe kooi ze wat meer tot rust brengt. Ik wil ook dit weekend proberen een parkietenboom voor ze te maken.

Hebben jullie nog tips? Kunnen er überhaupt wel 4 parkieten in deze kooi? Ik lees hier overal dat ik in ieder geval een even aantal moet hebben.

Iris7

Ondanks dat de kooi groter is, zullen de 2 popjes toch ruzie met elkaar blijven maken. Ik denk dat die kooi net even te krap is voor 4 parkieten. Het kan wel als je ze er iedere dag uit laat.
Groetjes van Lotje en Sjakie!
Welterusten Moppie (22-12-2012).
Slaap zacht Sproet (16-01-2013).
Dag lieve Fluffy (12-03-2013).
Rust zacht Kareltje (20-08-2013).
Doei Pip, Sjakie mist je (04-08-2014).

EliseAvi

Ik had eerst 2 popjes (hetzelfe probleem als jij nu hebt). Na een jaar samen begonnen ze elkaar echt de tent uit te knokken. Ik heb er toen voor gekozen om een kamervoliere te kopen, en er twee mannen bij te zitten. Nu heb ik sinds anderhalf jaar 2 homo's en twee dames die prima met elkaar om gaan. Het is echt een hele goede beslissing geweest en er is veel meer rust in de kooi. Natuurlijk wordt er af en toe nog gekibbelt maar het is echt zo veel beter dan her was met alleen de twee dames.

DobbyFloppy

Met 2 popjes is het risicio op vechten tot bloedens vrij groot.
In de meeste gevallen loopt dit slecht af.
Het beste is om 2 mannen erbij te zetten.
Jonge man herken je aan paarse / roze neusdop
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

kuki1975

We hebben inderdaad besloten er geen twee mannetjes bij te halen, gezien de grootte van de kooi. We hebben nu twee schommeltjes er in gehangen en nog wat extra klimdingen. Ik heb het idee dat dit wel aardig goed bevalt, zeker die twee schommeltjes! Nu zitten ze elk op een schommeltje en is het geruzie daarover weg. Want als de ene op de schommel zat, wilde de ander ook en dan trokken ze aan elkaars staart.

In deze kooi zitten sowieso al 2 waterbakjes en 2 voerbakjes (waar ik exact hetzelfde in heb gedaan) dus daarover hoeven ze ook niet ruzie te maken. Nou ja, dat vind ik dan, of ze daar hetzelfde over denken zal nog moeten blijken.  :P

Ik hou het goed in de gaten, als ik merk dat ze echt elkaar het leven zuur gaan maken, haal ik ze uit elkaar. Ik ben bezig met een parkietenboom, waar ze straks ook bij kunnen.

Dank in ieder geval voor jullie reacties!