Lief stelletje grasparkieten zoekt een nieuw huis (Renkum)

Gestart door Juun, maart 30, 2014, 19:10:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Juun

Hallo allemaal,

Ik werk bij de dierenambulance en vang wel eens wat dieren op. Op dit moment heb ik 2 australische parkietjes opgevangen (2 vrouwen) en had  zelf al 2 mannen. In dit groepje is een stelletje ontstaan, echt heel leuk om te zien! Omdat het stelletje vrij dominant is en omdat ik graag weer plek maak voor nieuwe opvangvogels ben ik op zoek naar een nieuw huisje voor ze.  Het zijn Jip (dat was zijn naam al) en Kim Holland (omdat ze nogal gewillig is haha..). Jip is 3 jaar, groen/geel zonder tekening en van Kim is een 'standaard groene parkiet' (ik ben niet thuis in de namen van alle kleuren) en ik weet niet hoe oud ze is omdat ze gevonden is. Ze vliegen bij ons altijd los door de woonkamer en hebben alle vrijheid. Daarom is het voor mij zeer belangrijk dat ze ook veel vrijheid kunnen krijgen bij de nieuw baas. Liefst iemand met een voilere of waar ze elke dag uit de kooi mogen. Ze waren allebei handtam maar omdat ze al een tijdje in een groepje leven is de tamheid veel minder geworden maar met een beetje geduld komt dat wel weer goed.
Ik heb foto's van ze maar krijg die niet op het forum geplaats. Bij interesse graag een PB'tje, dan kan ik ze via de mail sturen.
Ben je op zoek naar een leuk koppeltje of weet je iemand die deze vogels een goed huisje kan geven? Dan hoor ik het graag!

Groetjes,
Juna

Loeky

#1
Waar woon je? Ik zet dit dan even in de titel er bij. Heel goed dat je parkietjes opvangt hoor! Ik hoop dat ze een fijn huisje vinden.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Juun

In Renkum :) En dankje, het is ook erg leuk ! hoop het ook.. ze zijn heel leuk samen dus moet wel iemand zijn die ze niet kan weerstaan :D

Loeky

Graag gedaan, ik hoop dat ze snel een goed huisje vinden! :)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Juun





Dit zijn ze ! Bovenste is Jip het mannetje
Onderste voorste is het vrouwtje Ms Holland ( rechts, groen)

Jip ziet er nu een stuk mooier uit (was eenzaam bij zijn vorige eigenaar en had daardoor slecht verenkleed).
Zal binnenkort nog een foto van ze samen erop zetten :)

Loeky

Fijn dat het gelukt is met de foto's. Deze foto's zijn duidelijk genoeg hoor!

Succes! ;)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Juun

Oke mooizo :) dankjewel ! heb nog geen berichtjes gehad helaas.. maar ze staan er pas net op :)

DobbyFloppy

Wat een mooie vogels!  Jip lijkt heel erg op een van mijn vorige mannen, prachtig om te zien.

Succes met de zoektocht
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Parkieten-Freak


Graag alleen (inhoudelijk) reageren op dit topic als je belangstelling hebt om de vogels over te nemen!


Ulla

Heb je een pm gestuurd, Juun, we wonen helaas erg ver weg van jou. (Ameland). Maar komen eind april en begin mei wel in de buurt, misschien dat we ze op de terugweg mee kunnen nemen? Ben met parkieten opgegroeid en heb ze zelf ook heel lang gehad en wil ze ook graag weer. Ben nu bezig om veilig in te richten. ( we hebben een halve  dierentuin). Nu nog het vervoersprobleem oplossen. Wat een lieverds zijn het. En dan zie ik nog maar een foto. Helemaal weg van. groetjes Ulla

Juun

Dankjewel DobbyFloppy ! Vind ze zelf ook erg mooi :) En zoek tocht is goed opweg ! we hebben namelijk iemand gevonden, ze komen bij een andere groep parkieten en krijgen heel veel ruimte :) erg blij mee !

Ulla zie PB ! sorry..

Loeky

Dat is fijn Juun, ik begrijp dat er een slotje op kan?
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Ulla

Je PB gelezen en beantwoord! Geeft niks!  Fijn dat ze zo een leuk plekje hebben gevonden.
Ik zoek rustig verder. Slotje erop begrijp ik.