valkje en grasje

Gestart door MagLiie, maart 27, 2014, 20:42:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MagLiie

Hallo allemaal !
Ik vraag me af wie goede raad heeft..
Een tijd terug is 1 van mijn 2 grasjes overleden  :(
Na verloop van tijd vond ik dat mijn ander grasje er nogal droevig bij zat, dus besloot ik er (met goedkeuring van de verkoper) een valkje bij te nemen.
De eerste 3 dagen heb ik hen elk in een eigen kooi naast elkaar geplaatst en daarna heb ik hen samengestoken.
Ik ben dan begonnen met hen aan mijn hand in de kooi te laten wennen -> paniek !!
Maar na verloop van tijd kwamen de 2 prutsjes flink van de snoepstok in mijn hand knabbelen.
Zelfs mijn valkje begon op mijn vinger te zitten!
Maar mooie liedjes blijven niet duren.. mijn grasje heeft plots besloten om over alles ruzie te maken.. hierdoor werd mijn valk afstandelijker van me.
Mijn idee was de 2 te scheiden maar blijkt dat ik dan non-stop gekrijs moet aanhoren. En dat mijn grasje uit de nieuwe kooi een ontsnappingroute zoekt ( ook non-stop)
Dus nu zitten ze terug tesamen.
Wat nu helemaal veranderd is, is dat mijn valkje de hele kooi door klautert in paniek als mijn hand er in komt. Hij wil geen snoepstok, fruit, groenvoer en al zeker geen trosgiest.
En de 2 prutsjes maken nu terug ruzie..

Terwijl mijn grasje dan net minder schuchter is geworden..

Wat je misschien wil weten is dat de 2 parkieten uit een dierenwinkel komen. Mijn grasje zijn neusdop gaat nu naar lichtblauw op (leeftijd ken ik niet) en mijn valkje is van 2013

Om mij nu te focussen op mijn valkje, hoe kan ik zijn vertrouwen winnen? Kan ik hem nog tam krijgen mits geduld? En klopt het dat sommige vogels niet in de mand gelegd zijn om tam te worden?

Heb echt eens GOEDE raad nodig  :)

Focus op beide: hou ik de 2 samen of niet ?

(Even volgbaarder gemaakt. Niet alles is "men" en dat maakt 't nogal ingewikkeld, niet voor iedereen maar voor sommigen.)

foxie13

Je kan het beste soort bij soort nemen. Dus 2 grasparkieten of/en twee valkparkieten. Grasparkieten zijn vaak wat brutaler.
Met ''men'' bedoel je denk ik mijn of m'n mee?