Pop valt jonkies aan

Gestart door antiej23, maart 19, 2014, 21:41:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

antiej23

Help! Ik heb een koppeltje en  heb nu jonkies van 4.5 week oud. Sinds vanmiddag hoorde ik gekrijs en ik ging kijken. Moeder heeft dejonkies aangevallen/toegetakeld.  Terwijl ik ze vanmiddag er nog eruit haalde.

Toen ik één vande jonkies terug wilde doen zat moeder in broedhuis en schreeuwde. Wat kan het geweest zijn? Wie  kan mij helpen wat te doen? Ik heb de jonkies bij de vader en die gaat af en toe kijken en voeren. Wie weet raad en wat kan dit voor gedrag van moeder ineens zijn?


Spelling aangepast

Loeky

Ik denk dat je er goed aan gedaan hebt ze weg te halen bij de moeder. Misschien voelde de moeder zich bedreigt omdat jij haar jonkies uit het nest haalde?
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

antiej23

#2
Oke, maar ik haalde ze er al sinds 2e weken uit. Maar nu zat ze in het broedhuisje toen ik een van de jonkies terug wilde stoppen. Is het dan echt zo dat ze dan de jonkies aanvalt? Eentje die heeft zijn hoofd, tot de schedel denk ik, de veren/huid kwijt en eentje de onderkant van de snavel. Herstelt dit allemaal?  En Voedt de papa de jonkies nu? Hij kijkt af en toe wel in 't huisje.

(Probeer op de spelling te letten.)

grasParkiet2

#3
Dit klinkt niet goed. Sowieso groeit de snavel niet terug dus weet niet of hij/zij goed kan eten. En als de jonkies helemaal kaal worden geplukt kan je ze beter weg halen bij de mama en ze bij een ander koppel zetten of alleen bij de papa of zelf proberen te voeren.