Tam maken van derde parkietje.

Gestart door PukLover, maart 14, 2014, 17:54:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

PukLover

Hallo iedereen!
Ik heb sinds drie weken een nieuw parkietje, en hij heet Cosmo.
Ik ben druk bezig geweest met hem en het lukt niet echt, ik heb namelijk het idee dat het door de twee oudere parkieten komt die ik heb.
Die heten Puk en Jop, ze zijn hier al twee jaar.
Cosmo zit in een aparte kooi, dat leek mij handiger voor het tam maken.
Ik heb het idee dat hij onder invloed staat van Jop en Puk.
Zou dat kunnen? Zoja, hoe zou ik dat kunnen oplossen, zodat ik hem wel goed kan trainen?

Puckie

Ik zou hem geloof ik wel bij de anderen zetten en als dat goed gaat van uit daar tam maken.Als hij ziet dat de anderen wel op je hand enz gaan zitten gaat ie het van zelf mee doen denk ik.
Wij hebben zelf ook nog maar een paar weekjes grasparkietjes de een vertrouwde ons al snel en ging vrijwel meteen op de hand zitten,de ander keek er naar en volgende al snel.

PukLover

De andere twee parkietjes zijn niet tam geworden...

Puckie

Ik zou hem er toch bij zetten,vind het heel zielig dat hij de anderen wel kan horen (en zien) en er niet bij kan,die van ons heeft eerst een weekje alleen gezeten en wat was ze blij dat ze een vriendje kreeg,alleen dus zonder soortgenootje vinden ze niet leuk.

PukLover

oke, ik heb cosmo eerst even los laten vliegen, ( heeft hij al vaker gedaan ) hij gaat dan op de kooi zitten van de twee anderen en dan probeer ik hem op mijn vinger plaats te laten nemen, doet hij dat niet meer! normaal deed hij dat wel altijd. de andere parkieten worden bang als ik met mijn hand al in de richting van de kooi kom ( dus bij cosmo ) en ze gaan fladderen en wegvliegen, ik heb zo'n gevoel dat cosmo dat overneemt en niet tam word daardoor.

foxie13

#5
Ik denk niet dat hij dat gaat overnemen. Je kan beter een even aantal parkietjes hebben (4 bijvoorbeeld). Ik denk dat je ook veel meer geduld moet hebben, dit duurt soms maanden, je bent pas net begonnen.
http://www.youtube.com/watch?v=NflZziuR7Ag 
Ik zou ze bij elkaar zetten en met z'n alle trainen, of wil je die andere 2 niet tam hebben?