Vogel in de soep gevallen?!

Gestart door VogeltjePip, maart 14, 2014, 17:53:03

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

VogeltjePip

Hallo,
Dit is mijn eerste keer op een forum, maar.. Ik heb een probleem.
Ik was soep aan het eten, terwijl Pip, mijn parkietje, rustig rond aan het vliegen is in de kamer (zoals ik altijd doe).
Ik was eventjes afgeleid en toen ik me terug draaide was Pip opeens in mijn soep aan het badderen?!
Ik haalde hem meteen uit de soep en probeerde hem schoon te maken met water. Tijdje later, stopte ik hem in zijn kooi en ging verder met wat ik aan het doen was.
Maar Pip heeft nu hele rare veren, alsof ze nat of heel vet zijn, maar dat zijn ze niet. Wat moet ik doen en is dit erg? :(

Puckie

Was de soep niet heet,is ze niet verbrand??
In soep zit wel vet,ik zou voor de zekerheid even een (vogel)dierenarts om raad vragen.
Vogels die olie slachtoffer zijn wassen ze met afwasmiddel maar dat zou ik zelf niet durven zonder om raad te vragen..

Loeky

Ik zou er zelf niets aan doen! Dus niet gaan experimenteren met afwasmiddel of zo! Bel een vogelarts!
Is de vogel niet verbrand van de hete soep?
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

VogeltjePip

Gelukkig was de soep niet zo heel heet meer! De soep stond er al een tijdje, dus het was meer een beetje lauw.
Ik ga geen afwasmiddel gebruiken of wat dan ook, want ik heb daar geen ervaring mee.
Maakt de vogel niet zichzelf schoon?
Ik ga dan denk ik wel naar een dierenarts toe.

Loeky

Gelukkig dat de soep niet te heet was. Heeft je parkietje zichzelf al schoon gemaakt? Eet hij/zij goed? Merk je gedragsverandering aan je parkietje?
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

VogeltjePip

Nee, zijn gedrag is niet veranderd.
Hij zit wel meer aan zijn veren. Hij is wel wat rustiger dan normaal. Ik kan hem nu bijv. aaien over zijn buikje wat daarvoor niet kon.
Alleen zijn buikje is vettig, niet zijn rug of vleugels.

EliseAvi

Dan is z'n gedrag toch veranderd? Ik zou toch voor de zekerheid telefonisch overleggen met een vogelarts.