Tam Maken

Gestart door katrien, november 18, 2005, 18:56:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

katrien

Hallo
Ik had al eens gezegt dat ik mijn hand naast flupke
kon houden maar bang was van mijn vinger.
Daarna was hij trug bang van mijn hand.
Maar ik oefen elke dag om mijn hand in de kooi te zitten.
Vandaag had ik trosgierst(hij eet er nu eindlijk van)in men hand en hij keek er naar en hij wou proberen er van te eten maar trok zich onmiddelijk trug en was direct weg hij was ineens ,ja bang :blink: maar ik men hand ni direct trug getrokken,want dat mag niet.
Maar is dit al een goed voorteken?
Ah ja en nog iets ze zeggen dat ik hem nu mag los laten en hem helemaal laten doen en dat hij zelf dan wel naar mij zal komen.Maar ik denk het niet

Sonja

Hoi Katrien,

Je doet het prima, hoor.
Als Flupke al probeert om trosgierst uit je hand te eten, is dat een stap in de goede richting. Gewoon door blijven oefenen op deze manier, en geduld hebben, dan komt Flupke op een gegeven moment zonder aarzelen op je hand zitten, om van de trosgierst te snoepen.

Laat hem tot die tijd nog maar in de kooi, het is nu nog iets te vroeg om hem er al uit te laten.

Veel succes verder met tam maken! ;)

Groetjes, Sonja.

katrien

Ah oké
Maar de eerste keer bleef hij zitten maar dan was hij inneens weg

katrien

#3
HALLO
nu ik met mijn hand in de kooi kom gaat hij vlug naar een andere stok ik weet niet waarom hij nu bang is?daarvoor kon ik men hand gewoon naast hem houden.
Derjuist heb ik mijn hand er nog is in gestoken en hij eet uit mijn vingers niet uit men hand(gisteren geprobeerd)maar hij is nog bang,hij eet wil dan weg maar eet dan effe en is dan definitief weg.Maar ik snap niet de ene keer is hij niet bang de andere keer dan wel :blink: ?

Sonja

Hoi Katrien,

Net zoals kleine kinderen leren ook parkietjes met "vallen en opstaan".
Ze zijn ook de ene keer meer in de stemming dan de andere keer.
Als hij niet wil, laat hem dan eventjes met rust en probeer het later nog eens.
Je hoeft je hier geen zorgen om te maken, ga gewoon op dezelfde manier door, zoals je tot nu toe deed, en heb vooral veeeeeel geduld. ;) Dan zal het zeker lukken!

Veel succes. :)

Groetjes, Sonja.

katrien

Hallo
Deze morgen zat flupke op de grond niets te doen
alleen maar te staren en ik keek naar zijn ogen
en hij begint wit rond zijn ogen te krijgen.
Dan stak ik men hand erin en kon ik met mijn hand gewoon zijn buikje aaien en hij deed niks :D
Elke dag wordt het beter. Maar na dit mag ik hem zeker nog niet loslaten hé?
Hij moet eerst volledig van zelf op mijn hand komen zitten?

katrien

Hallo
De grote stap is gezet bij mijn flupke !!! :D
Ik kan nu mijn hand rustig naar hem brengen .
Gisteren kwam hij voor het eerst op mijn hand zitten :D
Maar nu probeer ik nu nog hele tijd trug men vinger naar hem te brengen
en dan begint hij te knagen aan men vinger, niet bijten hoor!!
Alé soms :glare:
Dan probeer ik men vinger tegen zijn borstje zachtig te duwen maar hij blijft zitten
Hij was bijna van de stok gevallen  :P
Maar men vraag is nu hoe moet ik da knage afleren of is dat ni erg?
Ik ben bang dat ik hem bang ga make :unsure:

Sonja

Hoi Katrien,

Hartstikke leuk, dat Flupke op je hand komt zitten! :D
Zo zie je maar, wat je met geduld kan bereiken. ;)

Je kunt het knabbelen aan je vinger beter van het begin af aan niet toelaten, want nu doet Flupke het waarschijnlijk nog niet zo hard, maar dat kan wel veranderen in harder bijten later.

Geef hem daarom allerlei ander "knaagmateriaal", zoals bv. een stuk blanco papier, wilgentakken e.d. waar hij wel naar hartelust op mag knagen.
Zo leer je hem meteen dat hij daar wel in mag bijten, en niet in je vingers.

Lees deze informatie maar eens door, daar staat precies wat je het beste kunt doen, en wat je beter kunt nalaten:

http://www.parkietenfreak.nl/a-parkietenfaq.php

Veel succes en plezier met het verder tam maken van Flupke! ;)

Groetjes, Sonja.