Grasparkiet vliegt niet

Gestart door VirginieVanneste, maart 10, 2014, 19:38:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

VirginieVanneste

Zaterdag mochten we twee grasparkieten gaan ophalen bij iemand thuis. We mochten ook een derde vogeltje
dat meer op de grond zat meenemen.
Het zijn drie jonge grasparkieten die waarschijnlijk nog niet lang uit het nest zijn.
Met de andere twee is alles prima, alleen zie ik het derde parkietje nooit vliegen.
Hij kan wel langs de draad omhoog klimmen maar het is precies of hij niet meer zelf van die stok geraakt. Hij zit ook veel op de grond
daardoor hebben we het speeltuintje erin gezet waar hij ook regelmatig op zit. In het begin trilde hij wat als we bij de draad stonden
maar misschien was dit uit schrik..want daarna ging dit weer weg. De vleugels lijken volgens mij normaal en niet zoals bij de kruipersziekte..ze staan ook niet abnormaal en lijken niet gebroken. Hij kan ze ook wat omhoog doen. Ik heb hem eens wat zien fladderen naar een andere stok maar echt vliegen was dit niet. Kan het zijn dat hij dit nooit geleerd heeft of uit het nest is gevallen of dergelijke? Zou hij ooit nog kunnen vliegen? Hij heeft precies ook nog wat donsveertjes aan de bovenzijde van de vleugel wat de andere twee niet hebben.
Heeft iemand al iets gelijkaardigs meegemaakt? 
Alvast bedankt!
Tweede foto: vogel op het touw
Derde foto: linkse vogel



VirginieVanneste