Bang Voor Mij?

Gestart door Parkieten-Fraekyy, november 28, 2005, 20:14:09

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Parkieten-Fraekyy

ik heb een parkiet van 4/5 jaar. ik ben hem weer aan het tam maken, omdat ik er een tijd meer niets aan gedaan had. het lukt aardig, ik kan hem al aaien.

eerst kon ik hem rustig aaien over zijn vleugels. maar nu vandaag, is hij bst wel bang. hij vloog de hele kooi rond. nu ben ik bang dat hij heel bang voor mij is.  en k twijfel of het nu wel lukt.

kunt u mischien een paar tips geven voor t tam maken van mijn lieve Basje??


alvast bedankt!!

-xx- Dian

Tweety007

mischien moet je dit maar eens lezen daar staan heel veel tips bij het tam maken van jou vogeltje  :D

http://www.parkietenfreak.nl/a-tam.php

groetjes maikel en henkie

Parkieten-Fraekyy

weet ik maar ik vroeg aan iiemand of hij/zij weet of mijn lieve basje soms bang voor mij is.

Parkieten-Freak

Een parkiet van 4 tot 5 jaar oud, die niet goed tam is zal inderdaad bang zijn als hij over zijn vleugeltjes geaaid wordt.
Moet je niet doen. Het is beter om de parkiet te leren om op je vinger te stappen.
Veel vogels houden er niet zo van om aangeraakt of geaaid te worden. Dit kun je dus in jouw geval beter niet doen.


Parkieten-Fraekyy


veronika

hoi, ja ik ben het zeker met je eens parkieten-freak
mijn parkietje chico is ook wat oud , ik heb hem nu bijna een maand en hij is nog steeds wat bang maar als het om eten gaat .......... dan is hij eneens een held die alles durft zelfs om van mijn hand te eten en als ik hem zit te aaien hihihi.........

Maartje Emons

Je geeft ook aan dat je een tijdje niks met hem hebt gedaan. Misschien neemt je parkietje dat jou een beetje kwalijk. 1x per jaar ga ik op vakantie: Pino mist me altijd heel erg en gaat uit gemis zijn veren plukken, maar Chico die denkt waarshijnlijk zo van: ja hallo jij gaat weg en nu ben je terug en wil je weer spelen Ja daaagggghhh en hij kan dan rustig een week boos zijn. Wat ik dan ook probeer. Nu ga ik maar een weekje in het jaar op vakantie dus dat gedrag van Chico is natuurlijk niet zo vaak. Maar ja hoe was de band met je vogeltje voordat je er een tijdje niks mee deed? Ik denk dat hij misschien bang is om teleurgesteld te worden. Ik denk dat je gewoon echt zijn vertrouwen moet proberen terug te winnen. Ga hem dan ook niet meteen aaien, maar laat hem zelf naar jou toe komen door inderdaad bijvoorbeeld je vinger uit te steken zodat hij er zelf op kan gaan zitten. Beloon hem als hij lief is en ook is gekomen. Na verloop van tijd als je het vertrouwen gewonnen hebt van jouw parkietje dan komt het aaiien ook wel weer.

Parkieten-Fraekyy

CiteerJe geeft ook aan dat je een tijdje niks met hem hebt gedaan. Misschien neemt je parkietje dat jou een beetje kwalijk. 1x per jaar ga ik op vakantie: Pino mist me altijd heel erg en gaat uit gemis zijn veren plukken, maar Chico die denkt waarshijnlijk zo van: ja hallo jij gaat weg en nu ben je terug en wil je weer spelen Ja daaagggghhh en hij kan dan rustig een week boos zijn. Wat ik dan ook probeer. Nu ga ik maar een weekje in het jaar op vakantie dus dat gedrag van Chico is natuurlijk niet zo vaak. Maar ja hoe was de band met je vogeltje voordat je er een tijdje niks mee deed? Ik denk dat hij misschien bang is om teleurgesteld te worden. Ik denk dat je gewoon echt zijn vertrouwen moet proberen terug te winnen. Ga hem dan ook niet meteen aaien, maar laat hem zelf naar jou toe komen door inderdaad bijvoorbeeld je vinger uit te steken zodat hij er zelf op kan gaan zitten. Beloon hem als hij lief is en ook is gekomen. Na verloop van tijd als je het vertrouwen gewonnen hebt van jouw parkietje dan komt het aaiien ook wel weer.
[snapback]17551[/snapback]

bedankt Maartje!
ik heb het geprobeerd en hij is al wat rustiger.... hij is al bij uuit mijn hand aan het eten... aah hij slaapt nu!! :P

maar om even op uw vraag terug te komen:
voordat ik er niets meer aan deed, had ik hem al behoorlijk tam. :blush:  hij zat toen al op mijn vinger... maar ja als je klein(er) bent (8) heb je er geen benul van... je denkt dat dat heel normaal is... maar nu ik 13 ben weet ik dat dat niet "normaal" (om het zo maar even te noemen) is. Het lukt al aardig maar ik heb natuurlijk ook school en leerwerk enzo. Maar toch probeer ik elke dag een uur met hem bezig te zijn.. mischien wordt het later meer al ik in de 2é zit (of nog eerder) :blush: hij heeft trouwens eindelijk zijn etensbakje ondekt!! :P  hij kon hem steeds niet vinden. hij hing onderste boven in zijn kooi te eten echt heel schattig om te zien.
hij was vandaag helemaal op ondekins tocht door zijn kooi! hij heeft zijn speeltjes ook ondekt en ook mijn vinger... <_< ik heb er nu een krasje in :P  :wub: wat is mijn parkiet toch een schatjeww!! :wub:  :thumbsupsmiley:

groetjes Dian