4 parkietjes weggevlogen!!!!

Gestart door Memati, maart 08, 2014, 15:07:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Memati

Ik baal hier zo ontzettend van, en vind het heel erg.

Vandaag met het lekkere zonnetje, had ik de parkietjes in de voortuin gezet. Op een container. Ik liep een paar meter van ze vandaan, en ineens, sprong uit het niets een kat boven op de kooi.

De kooi viel op de grond uit elkaar, en de parkietjes waren gevlogen.

En het ergste is, dat mijn dochtertje van 2, die helemaal gek op de vogels was, alles heeft zien gebeuren.

Ze barstte in huilen uit, en een uur later is ze nog aan het snotteren.

Heb de kooi weer in elkaar gezet, en op de auto bij de voordeur gezet, met een stapel trosgierst op de kooi. In de hoop dat ze terugkomen.

Er vlogen wel enkele nog over, maar helaas tot op heden nog niks.

En dit is zo een 3 uurtjes terug gebeurt.

Ik vind dit echt erg, en kan het niet bevatten hoe ik zo stom heb kunnen zijn om van die kooi weg te lopen.

De vogels zijn weg, en denk ook niet meer dat ze nog terug komen. Tot op heden geen spoor meer van ze.

Heb ze al aangemeld op Amivedi.

Als ze niet terugkomen en ze ook niet worden gevonden, dan ga ik weer nieuwe halen. Maar wil dat liever niet. Wil gewoon deze parkietjes terug :(

Memati

Is trouwens gebeurt in Dordrecht. Omgeving Breitnerstraat.

parkietengek12

Erg balen!
Ik zou als ik u was wat flyers maken die u in de omgeving op kunt hangen, telefoonnummer erbij. Zo heb ik toen met succes twee weggevlogen parkieten teruggevonden ;)

Bij Amivedi kunt u vaak uw melding als een flyer uitprinten.
Geef het minimaal een week de tijd. Eén van mijn parkieten was pas 5 dagen later en 5 kilometer verder (?!) gevonden.
Succes en hopelijk vind je ze terug!

Memati

Oke dank je voor de tip.

Wat zal ik met de kooi doen? Ik kan moeilijk de kooi heel de dag buiten laten. En moet zelf zometeen weg. Iemand toevallig tips?

parkietengek12

Je zou hem eventueel in je achtertuin kunnen zetten? Als je die mogelijkheid niet hebt zou ik hem gewoon naar binnen halen. Kans is heel klein dat ze terug de kooi in gaan..

DobbyFloppy

Zover ik weet heb ik ook gelezen dat ze bij een bepaalde hoogte vliegen hun gebied niet meer herkennen.
Inderdaad flyers maken en eventueel ook via Facebook en social media.
Ook even een stukje buiten de omgeving zoeken.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

pixie

Hier nog wat dingen die je kan proberen om ze terug te vinden.

Heel veel succes


Citaat van: pixie op september 03, 2012, 20:59:02
Is het een idee om een draadje te maken met acties die je kan doen als je een parkietje hebt gevonden of als je parkietje is vermist? Zodat alle sites en tips bij elkaar staan?

Natuurlijk contact opnemen met het dierenasiel

Websites

www.amivedi.nl
www.mijndieriszoek.nl
www.marktplaats.nl
www.dierencentrale.nl
www.gevondenenvermistehuisdieren.nl
www.dierenmeldpunt.com

Op Twitter

@De_Hereniging
@mijndieriszoek
@vermistedieren

Tips
posters hangen bij supermarkten, dierenwinkels, dierenartsen

Loeky

Ik vind het een goed idee Pixie, ik zal eens overleggen met de rest. :) Ik mis in je rijtje nog de dierenambulance.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Memati

Vandaag een mail via amivedi gekregen dat er 1 gevonden is :) dus ik heb nog hoop

pixie

goed te horen, Memati. Hopelijk volgt er meer.

@Loeki, deze post is geprikt in het prikbord, tweede rijtje. Misschien kan je je suggestie eronder zetten. Hoe uitgebreider hoe beter!