Man of pop?

Gestart door Pixelsan, maart 04, 2014, 11:50:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pixelsan

Mijn twijfel is voor de geel/groene, gekocht als man, maar ik vind de neusdop niet erg blauw....

Pixelsan

Deze foto bedoelde ik, lijkt me duidelijker.
Hij/zij is een maand of 3-4 nu

Kiki92

Moeilijk te zien op de foto maar als ik zou moeten gokken dan zou ik ook zeggen een pop... Misschien kun je even kijken of je een duidelijkere foto kunt maken ? :)

Sazu

Hey Pixelsan!

Ik heb bijna exact een zelfde paar grasparkieten!! (zie mijn foto, daar zijn ze wel een stukje jonger). Dacht even dat een vreemd iemand foto's van mijn parkietjes had geplaatst! hahaha!

Maar van mijn geel/groene parkiet is de neusdop ook nooit echt helemaal blauw geworden. Ik heb hem in mei gekocht en toen was hij net 2-3 maanden oud. Ligt het misschien aan de soort, dat de neusdop minder goed meekleurt?? Ik denk echter wel dat het een mannetje is, omdat er nu nog steeds een blauwe tint in de neusdop zit, en had nu wel verwacht dat het wat lichter/bruiner zou zijn geworden.


Graag hoor ik van de rest of het kan dat het aan de soort grasparkiet ligt dat de neusdop misschien minder fel blauw kleurt? Had dat namelijk wel ergens op inet gelezen...

Pixelsan

Wat grappig inderdaad!
Nog even gezocht naar duidelijkere foto's op de pc


Pixelsan

Hij heeft nog geen grote rui gehad en ook de witte rand om het oog is er nog niet.
Maar bij de blauwe was de neusdop al heel snel behoorlijk blauw, maar wie weet ligt het inderdaad aan de kleur.....?

Loeky

Het lijkt mij een mannetje omdat het neusdopje lichtpaars is.  :)
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

DobbyFloppy

Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13