Dringende vraag!!

Gestart door Francien72, maart 06, 2014, 06:44:19

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Francien72

 :-D Ik ben een tijdje niet geweest erg druk. En goed nieuws :-D
We hebben kleintjes gekregen 6 intotaal ben zo blij.
Het gaat erg goed mama en papa zorgen zeer goed voor de kleintjes.
Maar nu komt het ze zitten in een kamervolliere in totoaal 5 volwassen vogels,
En de het verschil tussen de oudste en jongste vogel is erg groot,
Nu wilde ik eerst wachten totdat alle vogels zijn uitgevlogen om ze dan
alle jongen te vangen en in een apparte kooi te doen, als de ouders ze niet meer voeren
natuurlijk. Maar het verschil tussen de kleintjes is echt heel groot dan zijn de twee oudste allang
uitgevlogen en een paar weken daarna de jongste pas. NU zegd iedereen dat ik ze nu
al moet verplaatsen met ouders natuurlijk naar een kooi appart. Want weet ook niet hoe de rest
gaat reageren op uitgevlogen kleintjes. Dus wat zouden jullie doen nu verplaatsen
of straks als ze allemaal uitgevlogen zijn. Of ze dus nu met het hele gezin te verplaatsen
naar een kooi appart. Of gaan ze dan niet meer voeren die ouders. Anders zit ik straks met
een hele volle volliere.

Nelis

Ik denk niet echt dat het uit maakt. Hoe groot is je voillere en hoeveel vogels heb je er precies in zitten?
Wel moet je opletten dat de moeder de volwassen jongen niet afstoot en ze probeert weg te jagen. Dat komt namelijk vaker voor. In de natuur jaagt de moeder haar jongen weg zodra ze voor zichzelf kunnen zorgen zodat ze een eigen territorium opzoeken/maken. In een voillere kan dat echter niet en zal de moeder haar jongen continu proberen aan te vallen om ze 'weg te jagen'. Als de jongen dan geen goede schuilplaats hebben en/of te lang in de voillere gehouden worden, dan zal dit in sommige gevallen zelf leiden tot de dood van de jongen.

Als daar geen sprake van is, dan hoef je je sowieso niet echt zorgen te maken denk ik. Let wel op, dat vogels (niet alleen parkieten) elkaar soms de poten af bijten of elkaar kaal plukken in een te volle voillere.

Greetz

Francien72

Bedankt Nelis voor je andoord ik heb ze er toch uitgehaald,
samen met oudeers natuurlijk en het gaat erg goed zo.
Ze zijn rustiger en voeden de kleintjes erg goed. Dus beter zo.IK heb intotaal samen met ouders
5 grasparkieten zitten die volwassen zijn. Nee het gaat zo toch veel beter ze waren erg onrustig.