kruipertje, wat te doen?

Gestart door paddi, maart 02, 2014, 22:36:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

paddi

 Sinds een week heb ik een parkietje vanuit het vogelasiel waar ik vrijwilliger ben. Dit parkietje is waarschijnlijk een kruipertje. Ik maak me alleen zorgen om mijn nieuwe vriendje. Het is een lief en levendig beestje. Het probleem is alleen dat als ik hem los laat lopen dat hij altijd op iets hoogs weet te klimmen. Vervolgens fladdert hij en kukelt hij naar beneden. Ik ben zo bang dat hij wat breekt hiermee. Wat kan ik doen om dit tegen te gaan? Hebben jullie misschien ook tips met voeding of iets anders waarmee ik zijn veren een boost kan geven? Inslapen kan ik niet over mijn hart verkrijgen, omdat ik echt dol op dit beestje ben.

(Per ongeluk dubbel stuk tekst ;) Opgelost :) )

Kleintjes

Super dat je dit parkietje hebt opgevangen :D

Kruipertjes kunnen heel oud worden, en sommige krijgen na 1 of meerdere ruiperiodes (gedeeltelijk) hun vliegveren weer terug. Parkietjes die dat niet terug krijgen, zijn net zo vrolijk en gezellig, alleen heb je 'n paar aanpassingen nodig. De plaats waar hij veel speelt en dan 'valt', kun je bijvoorbeeld 'n kussen (gewoon kussen, of als de plaats groter is bijvoorbeeld 'n tuinstoelkussen) of gevouwen handdoeken neerleggen, die haal je weer weg als je vriendje weer veilig thuis is.
Veel klimmogelijkheden zijn uiteraard helemaal super, mits hij dat leuk vindt.
Je kunt zelfs 'n soort vangnet / vangdeken maken dat je onder / rond de sleeplek kunt hangen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses