Een nieuw stelletje vormen

Gestart door Tvdk, februari 25, 2014, 00:49:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tvdk

Hallo iedereen,

Een paar maanden geleden plaatste ik voor het eerst een topic. Mijn parkietjes wouden eerst niet aan elkaar wennen. Nadat ze helemaal gewend waren is mijn jongste parkietje helaas vandaag overleden. Heel raar, vanochtend kon mijn parkietje ineens niet meer vliegen. Ik werd wakker door zijn gefladder. Na 5 minuten stuntelen (overal tegenaan vliegen) is hij helaas overleden. Weet iemand wat er gebeurd kan zijn? Maar nu mijn oorspronkelijke vraag: moet ik voor mijn andere parkiet een nieuw vriendje kopen? Ik heb gehoord dat parkieten een stel voor het leven vormen en voor zover ik weet waren mijn parkietjes echt dol op elkaar! Zal mijn parkietje nog samen kunnen zijn met een ander mannetje?

Groetjes,

Tinie

Sonja

Hallo Tinie,

Wat vreselijk dat je parkietje zo plotseling uit je leven is verdwenen, ik kan me voorstellen hoe verdrietig je bent. :(
Het is moeilijk te zeggen wat er gebeurd is, omdat je schrijft dat het zo plotseling is gegaan zou het wellicht (?) kunnen dat je parkietje een beroerte heeft gehad.
Maar zekerheid hierover kan ik je ook niet geven.

Je kunt je andere parkietje zeker blij maken hoor, met een nieuw maatje.
Ze zullen wel even aan elkaar moeten wennen, maar dat komt na verloop van tijd wel goed.

Als je huidige parkietje een popje is, kun je er het beste een mannetje bij halen, omdat 2 popjes samen meestal niet goed gaat, op een enkele uitzondering na.
Twee mannetjes kunnen ook goed samen.

Hier op het prikbord worden ook regelmatig parkietjes aangeboden, dus daar kun je ook een kijkje nemen als je wilt.

Veel sterkte bij het verwerken van het verlies van je parkietje.

Groetjes
Sonja