Wel Of Niet Reageren?

Gestart door Pietje Bell, november 22, 2005, 15:07:17

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pietje Bell

Hallo allemaal.....

Woppy is sinds 2 dagen drukker dan druk. Erg gezellig overigens, maar als ik hem dan aandacht geef door bijv. kusgeluidjes te maken (die hij ook doet) dan houd hij er mee op en dan is hij stil. Na een kwartiertje doet hij weer die kusgeluidjes en als ik dan weer kom dan is hij weer rustig.....
Hij kijkt mij alleen maar aan...hahahhah

Trouwens, de laatste dagen kan ik weer gewoon mijn hand in de kooi doen zonder dat hij meteen naar mijn vinger komt en bijt!
Ik hoop dat hij toch heeft gemerkt dat hij zeker een week geen uitgebreide aandacht heeft gehad en dat zodra hij wilde bijten ik NEE zei en wegliep en dan minstens 1 uur niks meer zei.

Ben ik wel erg blij mee, want het was echt niet leuk meer!

Hij is erg in de rui, betekent dat ook dat hij zijn wilde haren (veren) aan het verliezen is en dus misschien uit de pubertijd raakt?

Ik hoor het wel weer, doeidoei groetjes van Nance en Woppy.

Sonja

#1
Hoi Nance,

Hoe oud is Woppy nu?
Op een leeftijd van ca. 3 maanden komen parkietjes in de eerste rui, en dat is tevens de periode waarin de puberteit begint. Die duurt tot ze ongeveer 1 jaar oud zijn.

Als Woppy zo druk doet, wil hij inderdaad graag je aandacht. Dat heb je al gemerkt, want als je naar hem toe gaat, is hij stil.
Parkietjes zijn heel slim, en weten precies hoe ze je aandacht kunnen krijgen.  ;)

Joepie (een van mijn parkietjes) is daar heel erg slim in. Soms heb ik even geen tijd, en dan probeert hij eerst op een leuke manier de aandacht te krijgen. Als dat niet snel genoeg werkt, gaat hij ondeugende streken uithalen. Bijvoorbeeld op de konijnenkooi zitten (waarvan hij weet dat hij dat niet mag, of aan de afstandsbediening van de TV zitten frunniken). Dan kijkt hij naar me met een blik van "je ziet toch wel wat ik doe he?"
Als ik hem dan negeer is de lol eraf, en gaat hij gewoon spelen. :)

Als Woppy aandacht probeert te vragen op een manier die je leuk vindt, ga er dan uitgebreid op in, dan zul je snel merken dat hij het blijft doen.
Probeert hij door bv. schreeuwen of op een andere negatieve manier je aandacht te krijgen, negeer hem dan, en ga weer naar hem toe als hij weer gewoon doet.

Veel plezier met Woppy!

Groetjes, Sonja.

Parkieten-Freak

#2
Citeer...........Joepie (een van mijn parkietjes) is daar heel erg slim in. Soms heb ik even geen tijd, en dan probeert hij eerst op een leuke manier de aandacht te krijgen. Als dat niet snel genoeg werkt, gaat hij ondeugende streken uithalen. Bijvoorbeeld op de konijnenkooi zitten (waarvan hij weet dat hij dat niet mag, of aan de afstandsbediening van de TV zitten frunniken). Dan kijkt hij naar me met een blik van "je ziet toch wel wat ik doe he?"
Als ik hem dan negeer is de lol eraf, en gaat hij gewoon spelen. :) .....................
[snapback]17207[/snapback]

Dit komt mij zeer bekend voor.
Hier gaat dat precies hetzelfde.
Rondsjouwen met ballpoints of aan de post knagen levert hem altijd de gewenste aandacht op en dat weet hij. Als ik (terwijl Croky kijkt) de enveloppe of brief vervang door een blanco papiertje en vervolgens wegloop, dan is zijn interesse voor het knagen ineens weg. :P

Verder doet hij ook wel eens iets waarvan hij weet dat het absoluut niet mag. Hij is dan niet op aandacht uit, (integendeel zelfs) maar op voedsel.....  :P
Heel "sneaky", zonder geluid te maken loopt hij "heel toevallig" b.v. in een zakje met nootjes dat toevallig op het aanrecht ligt......hij gaat uiterst geraffineerd te werk.
En dan dat koppie van hem als hij betrapt wordt........ :D