Nieuw vriendje voor Kroky.

Gestart door mickael, februari 17, 2014, 11:51:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mickael

Hallo,

Vorige week heb ik in het onderdeel mededelingen verteld over mijn overleden parkietje Choko.
Ik was bang dat de overgebleven Kroky dit heel erg zou vinden.
Kroky zat namelijk altijd het liefst heel dicht bij Choko in de buurt. Als Choko even uit het zicht was, dan zag je de paniek in zijn beweging en ging hij er snel naartoe.

De eerste dag heeft hij nog even op een alle plekken in de woonkamer geroepen, maar hij lijkt nu toch wel te beseffen dat Choko niet meer terugkomt. En gelukkig is zijn gele vriendje in de spiegel er altijd :-)

Toch wil ik graag een nieuw vriendje voor Kroky erbij hebben, maar ik twijfel heel erg waar ik goed aan doe.
Het liefst wil ik een jonkie, die ik dan tam kan maken, maar ik weet niet of dit gek is om bij een parkietje van bijna 8 te zetten.
Ik weet ook niet goed of ik in de winkel moet zijn of bij een teler. Ik denk liever een teler, maar weten jullie goede in de buurt van Den Haag?

Samm

Als je oudere parkiet komt te overleiden heb je wel een jong parkietje nog, wat ik zou doen is naar het asiel gaan kijken of je een parkietje een 2e kans kan geven die al wat ouder is :)

mickael

Ik vind het niet erg als ik een jong parkietje overhoud als de oudere komt te overlijden.
Dan komt er gewoon weer een nieuwe, want het is niet zo dat ik klaar ben met parkieten :-)
De kans is trouwens ook nog groot dat ik er over een tijdje twee jonkies bij doe.

Ik vroeg me alleen af of een jong en ouder parkietje goed samen kunnen leven.

Sonja

Hallo Mickael,

Gevoelsmatig zou ik niet een piepjong parkietje bij een parkietje van 8 jaar zetten.
Een parkiet van 8 jaar is weliswaar ook nog niet stokoud, Choko kan nog goed een aantal jaren mee. maar hij zal de komende jaren wel rustiger worden.
Terwijl een piepjong parkietje nog heel ondernemend is, en en van alles wil doen, spelen, veel vliegen, noem maar op.

Ik zeg niet dat het niet kan, maar zelf zou ik kiezen voor een wat ouder parkietje erbij.
Die hoeft overigens niet precies even oud te zijn als Choko, paar jaartjes jonger lijkt me ook prima.

Groetjes
Sonja

Loeky

Ik heb bij mijn grasparkieten (ik heb er vier) 2 jaar geleden ook een jonkie gezet bij een oudere parkiet. Dit was echter geen probleem voor de oudere parkiet. Als je in Den Haag woont zou ik eens vragen bij de dierenambulance. www.dierenambulancedenhaag.nl Je kunt daar grasparkieten adopteren.

Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19