Rust zacht lieve Choko

Gestart door mickael, februari 13, 2014, 09:14:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mickael

Hallo allemaal,

Ik ben al heel lang lid van dit forum, maar ik heb hier al heel lang niet gekeken.
De eerste keer is ruim 8 jaar geleden, toen ik hier vragen heb gesteld over het tam maken van mijn nieuwe parkietje Choko. Jullie hebben me hier fantastisch mee geholpen en Choko is mijn beste vriend geworden, waar ik enorm veel plezier van heb gehad.

Na 8 jaar kerngezond geweest te zijn is hij helaas vorige week ziek geworden.
In eerste instantie merkte ik op dat hij bij het landen met zijn vleugels corrigeerde. De volgende dag zag ik dat hij in de spreidstand zat en een beetje moeite had om zijn pootjes te gebruiken.
Ik ben meteen naar de arts gegaan en het leek erop dat het iets was dat tegen zijn zenuwen aan het groeien was in zijn rug.
Ik heb nog geprobeerd hem pijnstiller/ontstekingsremmer + extra vitamines te geven, maar in de 5 dagen erna werd het eigenlijk alleen maar erger. Gisteren was het zelfs zover dat hij zijn pootjes helemaal niet meer kon gebruiken.

Met pijn in mijn hart heb ik toen het besluit moeten nemen om mijn lieve vriendje uit zijn lijden te verlossen en hem bij de dokter in laten slapen. Hij is in mijn hand in slaap gevallen.

Lieve Choko, rust zacht.
Je vriendje Kroky en ik gaan je heel erg missen  :-*

Wouter

Dapper besluit! Ik denk dat je daar inderdaad goed aan hebt gedaan.
Heel veel sterkte met het verwerken van dit verlies!

Sara

Jammer dat het zo gelopen is, maar 8 jaar is zeker al een mooie leeftijd.
Ik wil je heel veel sterkte wensen met dit verlies.

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes

LindaMouw

Heel veel sterkte met het verlies van je Choko

Sonja

Hallo Mickael,

Wat erg dat je je lieve vriendje Choko hebt moeten laten inslapen... :(
Maar je hebt deze keuze gemaakt uit liefde voor Choko, en hem daarmee een mogelijke lijdensweg bespaard.

Heel veel sterkte bij het verwerken van het verdriet en het gemis van Choko, ook voor zijn vriendje Kroky.

Groetjes
Sonja

Loeky

Heel veel sterkte met het verlies.
Je hebt een moedig besluit genomen om Choko te laten inslapen.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Kleintjes

Sterkte met 't verlies van je kleine vriendje.

Ook ik ben van mening dat je 'n wijs besluit hebt genomen, hoe moeilijk die ook is.
Choko heeft mooie jaren gehad, in goed gezelschap en omringd met liefde en goede zorgen.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Parkieten-Freak

Wat ontzettend verdrietig is dit. Ook names mij heel veel sterkte met dit verlies!