Hard Fladderen

Gestart door manon28, november 22, 2005, 08:18:02

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

manon28

Ik heb een nieuw parkietje genomen, aangezien na het overlijden van Diesel ik vond dat Lucky erg angstig en paniekerig werd, dus ik ben nu weer in het "bezit" van 2 parkietjes, ik heb er een jonkie bijgenomen, die heet Strike. Maar nu doet Lucky ( is ook nog erg jong,, nog geen gekleurde neusdop) erg raar, in het begin kroelen en aan zijn koppie zitten, maar gisteren avond doet ze heel hard fladderen en met haar poten tegen hem op duwen, net alsof ze wilt dat hij naar beneden valt.

Vandaag is het wel minder, maar het is toch raar, is ze bezig om Strike te intimideren of vind ze hem gewoon niet leuk.

Ik houd het wel in de gaten, ze eten trouwens wel samen, ik heb voor Lucky wel gelijk iets lekkers er ingehangen, een honing stok en daar was ze blij mee.

Strike ging pas erg veel later eten, heeft bijna een hele avond met versnelde hart slag op zijn stokkie gezeten

Groetjes Manon
Lucky en Strike  ;)

Sonja

Hoi Manon,

Fijn, dat je voor Lucky weer een nieuw vriendje hebt aangeschaft. :)

Lucky en Strike moeten nog erg aan elkaar wennen.
De reden dat Lucky zo doet, is om te laten merken dat zij de baas is.

Voor beide parkietjes is het eigenlijk beter om ze eerst een poosje (ca. 1 a 2 weken) in aparte kooien naast elkaar te zetten. Dan kunnen ze ieder in hun eigen tempo aan elkaars aanwezigheid wennen. Lucky is immers net haar vriendje Diesel verloren, en voor Strike is helemaal alles vreemd.
Hij heeft dan ook veel stress daardoor, zoals je zelf al schrijft.

Daarna kun je ze eens bij elkaar laten, terwijl je er bij blijft, om te kijken of het goed gaat.
Een beetje kibbelen is niet zo erg, en hoort erbij, maar het moet niet te gek worden, of zo zijn dat de een de ander echt pijn doet.

Tot slot nog een andere opmerking: Snoepstokken zijn niet zo gezond voor je parkietjes. Als ze die teveel krijgen kan dat lijden tot kropverzuring, met alle gevolgen vandien. In deze snoepstokken zit nl. heel veel suiker.
Je kunt beter je parkietjes verwennen met een halve sliert trosgierst per week per parkiet.  ;)

Veel succes en plezier met je 2 gevleugelde vriendjes!

Groetjes, Sonja.