Kaal Kopje

Gestart door Larissa, november 21, 2005, 22:26:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Larissa

Hallo allemaal,

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende:

Ik heb inmiddels 4 grasparkietjes. Woody, Pookie, Do en Pietie!  :D
Pietie komt bij een fokker vandaan en de andere bij dezelfde dierenzaak.
Ik heb ze niet tegelijkertijd gekocht maar steeds als ik voer kwam halen dan zat er weer een lievie :)

Vreemd genoeg vliegen de vogeltjes uit de dierenzaak niet zo best maar dat is niet de reden van mijn berichtje.

Woody en Do (allebei uit de dierenzaak) krijgen allebei een kaal kopje. Do begon eerst. Ik dacht dat het misschien stress was dus ik heb hem apart gezet om bij te komen ( zijn maatje is nogal erg actief) Hij is overal goed bedekt met veren alleen zijn kopje niet. Het gaat van kwaad tot erger. Rond zijn oogjes zitten helemaal geen veertjes meer. Je ziet wel dat er veertjes terug komen maar die krijgen geen kans om te groeien. Hij eet en drinkt goed, zit goed op zijn stokje. Hij slaapt alleen erg veel.

Woody (die trouwens helemaal geel van kleur is) toont dezelfde klachten alleen in iets mindere mate. De veren groeien ook niet op zijn kopje. Bij hem zit het meer bij de "wangetjes" en boven de oogjes. Woody speelt, eet goed, drinkt goed, praat veel en is actief. Komt ook gewoon bij je zitten.

Ik weet niet wat ik hieraan kan doen. Hebben ze iets onder de leden? Kan ik ze behandelen? Zijn ze ziek?

Ik hoop dat iemand mij wat meer kan vertellen hierover.

Groetjes

Larissa

Parkieten-Freak

Hallo Larissa, welkom op het forum,
Ik zit toch een beetje te denken aan een voedingstekort (lees: vitaminetekort).
Kun je eens nader omschrijven wat jouw vogels zoal eten? (Merk parkietenvoer, groenvoer, fruit, snackjes e.d.)
Verder: zou je eens een foto kunnen plaatsen van de vogels die je in de dierenwinkel gekocht hebt? (Graag van beide zijkanten genomen).


Larissa

CiteerHallo Larissa, welkom op het forum,
Ik zit toch een beetje te denken aan een voedingstekort (lees: vitaminetekort).
Kun je eens nader omschrijven wat jouw vogels zoal eten? (Merk parkietenvoer, groenvoer, fruit, snackjes e.d.)
Verder: zou je eens een foto kunnen plaatsen van de vogels die je in de dierenwinkel gekocht hebt? (Graag van beide zijkanten genomen).
[snapback]17181[/snapback]


Hoi,

Allereerst, dank je wel voor het welkom! :D
Ik zal vanavond foto's maken van de vogeltjes foto's maken.
Ze eten parkietenzaad ( merk moet ik even navragen, zijn bruine zakken uit de dierenzaak), trosgierst, krachtvoer (ei), af en toe een stukje appel of wortel. Ik gebruik geen schelpenzand omdat ik daar vreemd genoeg allergisch voor ben.Ik koop wel zakjes grit. Het zijn er ook maar 2 die er last van hebben, de andere 2 zijn tip top, dat vind ik ook zo vreemd.
Foto's komen eraan!