Zieke grasparkiet gekocht?

Gestart door Rogijuli, februari 04, 2014, 21:06:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Rogijuli

Wie wil mij even helpen.
mijn man heeft vanmiddag een grasparkiet gekocht samen met de kids.
Helaas was ik er niet bij (heb vroeger thuis veel parkietjes gehad en tam gemaakt dus weet er wel een en ander vanaf).
Ik zei nog ong 6 weekjes oud en een mannetje, maar volgens de verkoper bij eurofleur zijn ze in die leeftijd moeilijk te krijgen. Volgens de verkoper kon hij beter een pop/vrouwtje nemen want die komt makkelijker bij mannen zitten (waar dat voor nodig is, geen idee).
En dus heb ik nu een pop van ong 4 maanden oud.
Omdat ik zelf twijfel aan het geslacht, ging ik net even foto's maken van zijn neusdop.
Ik ben nog niet zeker van het geslacht, maar wat ik vreemd vind zijn de scheurtjes in zijn snavel.
Ik kan me niet herinneren dat de grasparkietjes vroeger dit ook hadden.
Mijn moeder herkende het ook niet.

Iemand hier enig idee of dit normaal is?? En ook iemand enig idee wat het geslacht is? Ik twijfel door het blauw.




Loeky

Een vrouwtje komt eerder bij een man zitten??? Nooit van gehoord.  Het lijkt mij echt een popje en ik zie niets ernstigs aan de snavel.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Parkieten-Freak

Scheurtjes of oneffenheden in de snavel komen vaker voor, ik zie niet echt iets vreemds aan de snavel.
Het verhaal van de verkoper is echt onzin, dames-parkieten hebben echt geen voorkeur voor mensen-mannen en andersom ook niet....... ;)


Samm

Mooi popje! Lekker nieuwschierig ook leuk!

Dop is van blauw naar bruin aan het kleuren dus dit betekend dat ze volwassen aan het worden is :).
Ze is niet ouder dan 6 maand, dus 4 maand zou heel goed kunnen kloppen!

Wat ik niet snap, waarom de eisen man en 6 weken? Ze mogen met 7 weken pas weg bij de ouders als je het goed wil doen..

grasParkiet2

Poppen doppen veranderen van kleur pas als ze rond de 1 jaar zijn dacht ik.
En in dierenwinkels weten ze nooit goed hoe oud dieren zijn laat staan vogels.
Zij zou denk ik het langste al in de winkel zijn en hij moest er vanaf. Dus heeft die een leuk verhaaltje verteld waar hun geeen verstand van hadden. En waar ze zijn ingetrapt zodat die haar kon verkopen.

Denk ik.

DobbyFloppy

De neusdop neemt de echte kleur aan vanaf 6 maanden ;)

Verder hebben er inderdaad weinig dierenwinkels verstand van parkieten. Uiteraard zijn er wel met kennis maar helaas toch te weinig. Zou wel prettig zijn als de verkoper verstand van zijn " producten"  heeft, althans daar ga je als klant zijnde wel vanuit.
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Theeke

De laatste dierenspeciaalzaak waar ik de vraag stelde:" Is het een man of vrouwtje", was het antwoord" Meneer, met de blauwe neus is het een vrouwtjes, en met de bruine dop is het een mannetje".
Tja, dan weet je toch niet goed waarmee je bezig bent...