Parkietjes bij elkaar doen

Gestart door thijsd, februari 04, 2014, 11:16:43

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

thijsd

Hey allemaal,


Ik weet dat iemand net een topic over dit onderwerp voor mij geopend heeft, maar ik vind het zo asociaal om die te kapen :)

Ik heb net mijn vriendje voor Niji opgehaald en heb het nieuwe parkietje nu in een reiskooitje naast de kooi van Niji gezet. Hoe weet ik nu wanneer ik ze bij elkaar mag zetten?
Tot zo ver is het erg stil (Beide parkietjes) en ze staren een beetje naar elkaar.

Tevens had ik de vraag: Niji heeft een schommeltje, maar hier past maar 1 parkietje op. Kan ik deze laten hangen? Of gaan de parkieten hierom vechten?

Sonja

Hallo Thijs,

Als je eenzelfde vraag hebt, kun je dus ook het antwoord daarop in dat topic lezen, zie hier:
http://forum.parkietenweb.nl/index.php/topic,30673.msg173429/topicseen.html#msg173429

Het is dan overbodig een nieuw topic te openen met ook die vraag. ;)

Wat het schommeltje betreft zou ik eerst gewoon even afwachten óf ze er allebei gebruik van willen maken, dat weet je nu immers nog niet.
Dus gewoon laten hangen, en als ze allebei graag willen schommelen kun je er gewoon nog eentje bij hangen.

Groetjes
Sonja

thijsd

#2
Bedankt voor je reactie Sonja :) Ze kwamen net nadat ik gepost had al naar elkaar toe en begonnen te praten. Niji probeerde al op allerlei manieren uit te breken richting het nieuwe parkietje dus ik heb ze maar samen in 1 kooi gezet. Ze zijn nu denk ik gewoon kennis aant maken al schreeuwt niji af en toe wel een keer.


Toch bedankt voor je antwoord :)

Samm

Ach wat een snoepie! Dat gaat volgens mij helemaal goed komen!

EliseAvi

Heb je wel de inrichting van de kooi veranderd? Dan is de kooi voor Niji ook weer allemaal nieuw en ziet hij het niet meer als 'zijn' kooi die hij moet verdedigen voor het nieuwe parkietje

thijsd

Citaat van: EliseAvi op februari 05, 2014, 10:03:16
Heb je wel de inrichting van de kooi veranderd? Dan is de kooi voor Niji ook weer allemaal nieuw en ziet hij het niet meer als 'zijn' kooi die hij moet verdedigen voor het nieuwe parkietje
Nee dit heb ik niet gedaan, maar het zijn echt dikke maatjes geworden volgens mij. Het enige wat ze niet doorhebben is dat er sinds gisteren dus 2 etensbakjes zijn. Het nieuwe parkietje probeert nu uit het zelfde bakje te eten als Niji en dat is het enige waar hij boos om wordt. (Als hij eet nadat niji klaar is, dan is het wel prima).

thijsd

Aah, ik was net te laat met bewerken maar ik heb nog wel een vraagje. Ik begin nu sterk over de geslachten van de vogels te twijfelen. De neus van het nieuwe vogeltje is wel heel blauw dus is dat dan misschien een mannetje en niji toch een vrouwtje?

Alvast sorry voor de vage foto's maar mijn telefoon heeft erg veel moeite met scherpstellen op parkietjes kennelijk :P

thijsd

Sorry voor de 3 dubbele post achter elkaar, maar ik was WEER net te laat :( Het is me gelukt om toch een goeie foto van ze te maken :) Dat zwarte vlekje bij Niji (de achterste) is gewoon vuil.

Samm


thijsd

Dankje voor je reactie! Ik had al zo'n vermoede. Ik denk dat ze het prima met elkaar gaan vinden :)

Sonja

Hallo Thijs,

Ook ik denk dat het nieuwe parkietje een popje is, je andere parkietje is een mannetje.

Over de voerbakjes:
Een beetje kibbelen hoort er wel bij hoor.
Maar wat je -eventueel- kan doen is er een 3e voerbakje bij ophangen.
Dan is er altijd een bakje teveel en hebben ze altijd nog een keuze.

Groetjes en veel plezier met je gevleugelde vriendjes, het zijn prachtparkietjes!
Sonja.

thijsd

Ik denk dat het 3e voederbakje niet meer nodig is :) Wat ik vanochtend beschreef gebeurde toen ik in bed lag, dus ik kreeg het niet helemaal mee. Nu zie ik ze tegelijk eten uit verschillende voederbakjes. Wel opvallend dat het nieuwe popje niji's bakje heeft ingepikt  ;D

Sonja

Da's mooi. :)
Vrouwen zijn vaak de "baas" in huis hè. ;)