Toch 2 popjes?

Gestart door JudithO, februari 03, 2014, 11:20:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

JudithO

Sinds begin november ben ik in het begin van 2 parkietjes.
Nu heb ik toch heel sterk het idee dat het toch 2 popjes zijn, ipv de mannetjes die ik gekocht zou hebben.

Ik wil dus graag jullie mening hierover.

Eerst Chico.
1e foto: 2 maanden oud
2e foto: 3 maanden oud
3e foto: nu met 5 maanden oud

JudithO

En Budgie:
Foto 1: 2 maanden oud
Foto 2: 3 maanden oud
Foto 3: nu 5 maanden oud

Samm

Dat zijn popjes ja, ze liegen je vaak voor om je toch iets te kunnen verkopen helaas.

JudithO

Heel jammer.. Al moet ik zeggen dat ik er ook schuldig aan ben omdat ik bij het halen van deze 2 niet goed gekeken had naar de neusdopjes... Sla er mezelf flink voor de kop voor, omdat ik eigenlijk al die maanden al dacht dat ik toch 2 popjes had. Maar vooral op foto 2 van Budgie begon ik toch te twijfelen.
Nu ze in de jeugdrui komen beginnen de dopjes toch aardig naar creme te verkleuren en het blauw dat er was is bijna niet meer zichtbaar.

Samm

Gebeurd bij heel veel mensen hoor, je gaat er van uit dat een fokker je niet bedonderd :)

Sonja

Hallo Judith,

Ja dat zijn inderdaad overduidelijk twee popjes..
Het is niet meteen gezegd dat degene bij wie je ze gekocht heeft, je willens en wetens twee popjes heeft verkocht.
Soms is het ook heel moeilijk te zien.
Maar omdat je schrijft dat je zelf eigenlijk al meteen het idee had dat je twee popjes had, lijkt het me dat een beetje kweker het toch ook had kunnen zien.

Heel soms kan het goed gaan tussen twee popjes, maar vaker is dat niet het geval.
Het is een lastige situatie waarin je zit, want je hebt er nu ook al een band mee.
Misschien kun je nog eens contact zoeken met degene bij wie je ze gekocht hebt?

Groetjes
Sonja

JudithO

Ik heb de kweker geprobeerd te bereiken maar dat is helaas niet gelukt. Ik ben nu aan het rondkijken of iemand Chico van me over wil nemen zodat ik een mannelijk vriendje voor Budgie kan vinden.
Ik had ze ook best samen willen houden, maar ze maken nu steeds zo enorm ruzie dat ik het voor die vogels ook niet leuk meer vind. Zelfs als 's avonds de doek over de kooi ligt zit Budgie Chico nog achterna.

Sonja

Hallo Judith,

Dat is jammer. :(
Je kunt hier op het prikbord ook een oproepje plaatsen.

Groetjes
Sonja

JudithO

Ga ik doen. Ik zet ook een advertentie op vogelmarkt.net.

Samm

Heb je ook geen mogelijkheid om er 2 mannen bij te nemen? Dan hoef je geen afstand van je vriendinnetje te doen :)

JudithO

Ik zou heel graag willen, maar ik kan dat ruimtelijk en financieel helaas niet voor elkaar krijgen.