bijzonder filmpje over het groeiproces van een jonge vogel in het ei

Gestart door DobbyFloppy, januari 31, 2014, 08:31:26

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DobbyFloppy

Hey iedereen. Ik kwam dit via via tegen en het leek me erg bijzonder met jullie te delen, afgezien ik binnenkort zelf kleintjes verwacht van mijn valkparkieten!

In het filmpje kun je zien hoe een vogel in het ei groeit van dag tot dag.
Het is volgens mij een gewone kuiken maar toch erg interessant

http://www.maxisciences.com/poule/decouvrez-comment-un-embryon-de-poule-se-developpe-a-l-interieur-de-son-oeuf_art31870.html
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Kleintjes

Inderdaad 'n kippen kuikentje (verwachten we dit jaar ook op de kinderboerderij weer), maar zeker zeer interessant!

Dank voor het delen :D
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

DobbyFloppy

Graag gedaan! Maar zo ongeveer zal een jong parkietje dan ook ongeveer groeien in een eitje lijkt mij. Ik verwacht zelf ook babyvalkjes ben er alleen nog niet over uit of een van de eieren bevrucht is.
Ik zal zo wel een foto plaatsen bij kweken ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Sara

Zeer interessant! Parkietjes besteden ongeveer evenveel tijd in het ei (18 tot 21 dagen), dus groeiproces zal zeker ongeveer overeenstemmen. Bedankt om dit te delen! :)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

DobbyFloppy

Dat dacht ik al zelfs al is het een ander vogelsoort lijkt mij dat het groeiproces in het ei hier ook zekers mee vergelijkbaar is.
Oja update over mijn eigen eitjes. Heb ze gisteren eindelijk echt goed kunnen schouwen met haarscherp resultaat. Alle 3 de eitjes zijn bevrucht. Er was nog een mini ei gekomen maar deze was zo klein en ook onbevrucht dat ik deze heb verwijderd. Later bleek ook dat er zelfs geen dooier inzat.

Naar verwachting komt het eerste ei tussen 13 en 16 februari als alles goed verloopt. Ik vind het zeer spannend! Heb alvast nutribird a21 in huis voor het geval het nodig is een mooi schema waar ik het gewicht per dag ken bijhouden zodat er niet gelijk paniek heerst. Weerstation aangeschaft voor de luchtvochtigheid, goede digitale keukenweegschaal. Voor zover ik weet ben ik voorbereid haha
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13