Rocky

Gestart door Ray88, januari 29, 2014, 17:32:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ray88

hallo

Rocky wil vaak alleen maar in zijn kooi blijven, er zijn soms momenten dat hij even op mijn hand wil en lief is, maar dat is zelden. Als ik dan thuis kom wil hij alleen maar terug in zijn kooi, vooral nu met zijn nieuwe speeltje die ik heb gemaakt; daar is ie helemaal gek op (hangend wc rolletje met touw erin). Hij bijt dan ook vaak in mijn hand als ik hem eruit blijf halen. Hij maak wel veel geluidjes enz en is druk, dus het lijkt erop dat hij het wel naar zijn zin heeft, maar is dat alleen in zijn kooi. Ik heb nu even het speeltje weg gehaald omdat hij er maar heel de tijd mee bleef spelen.

Weten jullie wat ik eraan kan doen. 

Gr


Kleintjes

Als hij liever op z'n eigen speelt, dan heb je dat maar voor lief te nemen. Je kunt hem niet dwingen dingen te doen die hij niet wilt. Hij voelt zich gelukkig en veilig in z'n huisje.
Ikzelf heb 6 grasjes, waarvan er maar 1 'buiten komt spelen'. Nou, prima. Hun eigen keuze :)

Dat hij naar je bijt als je blijft dwingen, is logisch. Dat zou je zelf ook doen als iemand de hele tijd iets van je wilt en jij bent 't er niet mee eens ;)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Ray88

#2
Ja klopt, maar in z'n vorige kooi -die ook goed was- wou hij alleen maar eruit en vond hij de woonkamer reuze interessant. Hij vloog net toevallig wel paar keer uit zichzelf uit de kooi en weer erin. Of dat komt omdat ik dat speeltje eruit heb gehaald? Lijkt me sterk, maar ik kijk het wel aan. Misschien dat hij op een gegeven moment weer wat meer uit z'n kooi wil.

gr

(ABN graag. Miss is iets heel anders dan misschien.)

DobbyFloppy

Misschien een idee het buiten de kooi het aantrekkelijker te maken met een speelboom? ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

Ray88

nou inderdaad, ik ben laatst wilgen wezen zagen en toen had ik een mooie lang stammetje meegenomen met paar takken, daar wil ik iets moois van maken.