eitjes

Gestart door antiej23, januari 29, 2014, 16:40:38

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

antiej23

Hoi.
Ik heb een vraagje: mijn parkietje heeft gisteren haar 1e eitje gelegt. Vandaag, dag 2, zie ik nog geen 2e eitje. Is dit normaal? of moet ik wachten?
Zou stug zijn als ze er maar 1 had? 

wie kan mij tips of raad geven? :(

(Aangepast naar standaard ABN. Zijn er problemen met taal, geef dit dan via PB an bij 'n moderator.)

Kleintjes

Slechts 1 hele goede raad:

Inlezen voordat je denkt om te gaan broeden met je parkietjes. Er komt meer bij kijken dan alleen 'n koppeltje en 'n broedblok.
Helaas is dat blijkbaar te laat, maar desondanks: Eerst eens goed uitgebreid lezen, bijvoorbeeld HIER

Vindt je meteen 't antwoord op de vraag.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

antiej23

#2
Ik weet heus wel wat ik wil, en heb van alles op gezocht, maar ik vraag alleen weet iemand wat dit is? ik neem niet voor me lol een man en vrouwtje :d

(ABN graag.)

Kleintjes

Als je dat al had opgezocht en gelezen, dan had je je antwoord geweten.

Gemiddeld om de dag, en soms zit er iets meer of minder tussen.
De zoekfunctie is er niet voor niets.
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

antiej23

#4
Ik doe dit ook voor het eerst, en overal waar ik heen belde of op internet zocht kon ik aleen vinden dat ze om de dag moest leggen. Maar dus er mogen ook paar dagen tussen zitten? Is dit niet dan gevaarlijk voor haar? Ze komt wel heel veel in haar broedhuisje

(Nogmaals aangepast naar gewoon begrijpbaar Nederlands.)

antiej23

nog maals ik wou alleen weten of dit normaal was en of ze dus niet perse om de  dag moet leggen .

karin v h

Citaat van: antiej23 op januari 29, 2014, 19:30:05
nog maals ik wou alleen weten of dit normaal was en of ze dus niet perse om de  dag moet leggen .
Zit wel eens 2 dagen tussen!

antiej23

is dat niet erg voor  haar  dan? en is dit normaal? dat  het zo lang  kan duren?

foxie13

Zoals Karin al zei: 2 dagen kan. Als je de zoekfunctie had gebruikt, zie je ook gevallen van 3 dagen...

Theeke

fijn z'n zoekfunctie, maar kan toch gewoon een normalen reactie geven op haar vragen ipv "gebruik de zoekfuntie"

EliseAvi

Theeke: een zoekfunctie is er naar mijn idee niet voor niets. Eerst even zoeken of je vraag erop staat, zo niet (of wanneee het nog niet helemaal duidelijk is) kan je zelf een vraag stellen. Wanneer iedereen maar gewoon vraagt zonder eerst zelf te zoeken krijg je 100x dezelfde vraag.
Als je zelf ieta wilt weten ga je toch ook eerst op google zoeken?  ;)

Samm

@theeke, op een gegeven moment krijgen mensen geen antwoord meer omdat je niet steeds zin hebt het zelfde te typen, terwijl bij ziekte parkietjes soms wel haast bij zit.

Theeke

Deze vraag had moeten worden gesteld in eerste plaats:
Citaat van: antiej23 op januari 29, 2014, 19:11:18
Op internet zocht kon ik alleen vinden dat ze om de dag moest leggen. Maar dus er mogen ook paar dagen tussen zitten? Is dit niet dan gevaarlijk voor haar? Ze komt wel heel veel in haar broedhuisje

(Nogmaals aangepast naar gewoon begrijpbaar Nederlands.)



foxie13

Maar eerst geeft kleintjes al een antwoord dat er meerdere dagen tussen kunnen zitten, daarna zegt karin het nog een keer en daarna vraag Antie het weer...Hoeveel dezelfde antwoorden wil je op 1 vraag hebben?

Wouter

Laten we hier niet verder over discussiƫren. In de forum regels staat beschreven dat eerst de zoekfunctie gebruikt moet worden alvorens er een vraag gesteld wordt. Verdere discussie hierover gaat tot niets leiden. Graag weer ontopic.

DobbyFloppy

#15
*KNIP* Niet meer verder over discussiƫren aub

Maar ja het kan voorkomen dat er soms iets langer tussen de eitjes zit en zover ik weet kan dit geen kwaad ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13