Rui

Gestart door MickMendesBrito, januari 24, 2014, 14:59:14

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MickMendesBrito

Hallo,

Ik had het idee dat mijn parkietjes in de rui omdat ze veel veertjes verliezen en witte plukjes op hun hoofd hebben. Maar kan het zo zijn dat ze dan ook minder actief worden want als ik de kooi open doe vliegen ze er normaal gesprok en gelijk uit, maar nu niet meer. Ik maak me daar een beetje zorgen om.

Samm

Klopt! Ze zijn minder actief en slapen meer!

Sonja

Hallo,

De rui vergt best veel energie van je parkietjes, dus daarom hebben ze wat minder energie dan normaal.
Ik weet niet wat je je parkietjes allemaal geeft aan voeding?
Groenvoer en fruit kun je ook geven voor nog wat extra vitaminen (geen rabarber of avocado, want dat is giftig voor parkietjes).
Dat is trouwens altijd goed voor je parkietjes, ook als ze niet in de rui zijn.

En je kunt ook wat roosvicee vruchtenmix (die met de gele dop) door het drinkwater doen, wel dagelijks verversen.

Groetjes
Sonja

MickMendesBrito

Bedankt voor de reacties!  ;D

Ik geef mijn vogeltjes ruimte mix (is een beetje het zelfde idee als krachtvoer)
En ik heb mijn vogeltjes inderdaad wat fruit aangeboden zoals appel en komkommer maar ze eten er niet van. :(

Sonja

Hallo,

Ik neem aan dat je ruimix bedoelt. ;)
Wat voor parkietenvoer geef je?
Als je XtraVital geeft, hoef je daar verder geen (ei)krachtvoer bij te geven, want dat zit er al in.

Over het groenvoer en fruit eten: Probeer eens wat meer variatie te geven, dan is de kans ook alweer groter dat ze er toch wat van zullen eten.
Wat misschien een beetje gek klinkt maar wat vaak ook wel wil helpen, is zelf er wat van eten (of doen alsof).
Dan worden ze toch vaak nieuwsgierig en willen ook proeven.

Mijn parkietjes willen altijd proeven wat ik eet. ;)

De aanhouder wint, veel verschillende dingen aan blijven bieden en regelmatig verversen.

Groetjes
Sonja

MickMendesBrito

Hallo sonja

Klopt ik bedoelde ruimix maar ik schrijf mijn berichten via Den tablet en de autocorrectie is nogal irritant op dit ding.  Ik zal je goeie raad goed proberen ;)
Bedankt voor jullie hulp :)