Kooi afdekken

Gestart door Pixelsan, januari 25, 2014, 22:05:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pixelsan

Sinds ruim een week maken onze parkieten (2) samen zoveel geluid 's avonds dat we de tv amper kunnen verstaan....
Overdag stoort dat totaal niet (lijkt ook of ze het dan minder hard doen) maar de tv niet kunnen volgen is toch wel heel vervelend.
Is het een optie om de kooi af te dekken? Als de lampen uit zijn en de gordijnen dicht hoor je ze niet.....

Kleintjes

Is zeker 'n optie, mits je niet alles zo afdekt dat 't benauwd wordt.
Ikzelf gebruik de doek alleen als 't nodig is, verder hangt ie aan de achterkant (blijft de muur ook nog eens schoon ;) ). Wij hebben 'n dun katoenen gordijn gekocht, die hangt dus over de achterkant van beide kooien. Wordt alleen uitgerold als 't nodig is - zoals ik schreef :)
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sazu

Hey,

Ik dek mijn parkietjes sowieso 's avonds altijd af met een tafelkleed (een dunne van de hema volgens mij) als ik ga slapen.
Als ze inderdaad erg druk zijn en veel herrie maken dan doe ik het doek vaak alleen over de bovenkant van de kooi, zodat het iets donkerder wordt in de kooi en daar worden ze ook heel kalm van omdat ze weten dat "doek" slaaptijd betekend.

Dus denk dat het wel een goed idee. Zorg inderdaad er alleen voor dat het niet een benauwend doek is, maar vooral zorgt voor afsluiting.

Pixelsan

Het hoeft niet persé heel donker te worden dus?

LindaMouw

Ik dek iedere avond de kooi van de parkietjes af en dat werkt heel goed. Ze zijn dan lekker rustig en ze wachten er ook echt op, als ik zeg, zullen we gaan slapen, dan gaan ze al op hun favoriete slaap plekje zitten...al sis dat vaak even stoeien, want natuurlijk vnden ze allebei hetzelfde plekje fijn  ;)
Als ik het donker maak zonder handdoek, blijven ze toch bezig en krijgen ze duidelijk niet voldoende rust. Dus hier gaat er een handdoek over de kooi. Pino en Elmo zijn het vanaf het begin zo gewend, en ze doen het goed.  :)

Loeky

#5
Ook hier worden de kooien standaard afgedekt. Er wordt dan nog even gekibbeld over de schommels maar uiteindelijk zit iedereen goed en dan is het stil :)

Even een vraagje: Staat de kooi dichtbij de tv? Ik zou de kooi inderdaad afdekken als ze teveel herrie maken.
Groetjes uit Loeky's dierentuin

Dag lieve Loeky      † 21-10-2010, je was mijn beste maatje!
Dag vrolijke Happy † 24-04-2012, we missen je!
Dag mijn mooie bijzondere Doeky   † 07-04-2013, voor altijd in mijn hart!
Dag lieve Flurry, we missen je vrolijke parkiet!  † 14-07-2017 Dag Engeltje 11-03-19

Pixelsan

Nee de kooi staat niet bij de tv.
Ze reageren wel op het geluid ervan, maar ook op onze stemmen of op de radio.