3e parkietje erbij kopen?

Gestart door Sazu, januari 25, 2014, 13:40:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sazu

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje. Ik heb nu 2 parkietjes die heel lief zijn en het samen heel fijn hebben. Ik heb alleen een ander heel mooi en lief parkietje gezien en ik overweeg die te kopen. Echter, in de dierenwinkel vertelde ze dat je alleen maar parkietjes in paren moet houden (dus 2, 4, 6 etc). Is dit zo?

Ik heb al een beetje de zoekfunctie gebruikt en zie dat veel forumgebruikers ook 3 parkietjes hebben? Hoe gaat dat? Gaat niet 1 zich buitengesloten voelen?
Het zijn overigens als ik de 3e erbij koop wel 3 mannen. Onze kooi is groot genoeg voor 4 parkieten dus een 3e zou er praktisch makkelijk bij kunnen.

Graag hoor ik jullie advies!

Groetjes Sies met Sazu en Squeaky!

Sara

Deze vraag is hier inderdaad al vaker gesteld. Het antwoord van de meeste forumleden is dan ook: liefst een even aantal parkietjes. Een oneven aantal kan inderdaad als gevolg hebben dat een parkietje wat derde wiel aan de wagen is. Dit hoeft natuurlijk niet altijd het geval te zijn, maar ik heb die ervaring ook wel gehad.
Als er ruimte genoeg is en je wil nog parkietjes huisvesten, zou ik zeggen: neem er 2 bij.  ;)

Vele groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoƫ en Fenna, mijn keeshondjes

Sazu

Tja... dat gaat er dus ook steeds door me hoofd. Alleen volgens de fabrikant kunnen er 4 parkieten in de kooi, alleen dat vind ik denk toch de klein....En ik wil liever niet het risico lopen er toch 1tje erbij  te moeten kopen als 3 niet werkt.

Het wordt er 1tje erbij of helemaal niet....

Iemand anders nog ervaringen met een 3e parkietje erbij?

pixie

Misschien dat er mensen zijn die 3 parkietjes hebben door omstandigheden, bijvoorbeeld omdat er 1 is gestorven.
Omdat het bekent is dat parkieten beter gehouden worden in even aantallen, zou ik er niet bewust voor kiezen om dat anders te doen. De kans bestaat dat er eentje buiten de boot valt en dat zou zielig zijn.

Kleintjes

Je kunt ze beter in even aantallen houden, zo heeft ieder zijn of haar eigen vriendje (normaal gesproken).
Er zullen altijd parkietjes zijn die meerdere vriendjes hebben, maar in de regel heeft elk dier zijn / haar vaste maatje.

Leuk voorbeeld om eens over na te denken:
Je gaat met 'n groepje van 3 vrienden op stap, dan is er altijd iemand die alleen loopt. Dat is toch niet leuk / gezellig? Komt er dan 'n 4de persoon bij, heeft iedereen 'n vriendje :)
Pootjes van; Eddie, Neo, en Ezio
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Sazu

Tja.. Het is dus of 2 erbij kopen of niet...

Maar het was zo een lief parkietje  :-[...

Maargoed, ik moet het parkietjes wel een goed huisje kunnen geven, dus ga er toch maar nog even over nadenken of ik dan misschien naar 4 parkieten wil gaan.... (Me vriendje ziet me al aankomen  ;D ;D)

Thanks in ieder geval iedereen voor de tips!