jeuk en snavel schrapen

Gestart door kaspermax, januari 23, 2014, 07:17:16

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

kaspermax

Hallo allemaal,

mijn vogels gedragen zich een beetje apart de laatste tijd. Ze wrijven namelijk constant met hun kopje langs de tralies, zitstokken en langs hun knaagsteen. Daarnaast zitten ze ook steeds hun snavel langs de stok te schrapen, wat ze normaal alleen doen als ze iets vochtigs zoals sla hebben gegeten. verder zijn ze gewoon actief, het mannetje fluit en kwettert zoals gewoonlijk (mijn vrouwtje is nooit zo vocaal actief geweest). Is dit iets ernstigs of iets dat jullie herkennen?

Groetjes

Sonja

Zijn je parkietjes misschien in de rui?
Misschien wil je eens een duidelijke foto sturen?

Groetjes
Sonja

kaspermax

Ze zijn nirt in de rui, daar zijn ze ongeveer 1.5 week geleden mee gestopt. Dit is de duidelijkste foto die ik kon maken, want die vogeltjes van mij zitten nooit stil

Kleintjes

Zie je geen vreemde puntjes / stipjes op de veren of in / op de kooi?

Even beetje off-topic:
De 'labeltjes', die je als speelgoed hebt hangen zijn echt geschikt (die dingetjes die je aan sleutels hangt). Dat plastic is niet geschikt.
Tevens zie ik 'n regenboogkleurig balletje liggen, deze zijn meestal van schuim; is de jouwe ook van schuim? Zo ja, dan kun je ook die beter verwijderen.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Kiki92

Benji en balou doen dat ook steeds meer. Heb begrepen dat het waarschijnlijk voornamelijk door wat jeuk komt door bijv het ruien.
Zijn ze nog vrij jong? Die van ons wel en die worden ook steeds drukker en luidruchtiger heb ik het idee ::)

kaspermax

Ze zijn nog geen jaar uit. De grijze is een paar maanden jonger dan de blauwe. Ze ruien inderdaad wel vaak, maar op dit moment niet. Ik zal letten op de puntjes maar tot nu toe heb ik npg niks gezoen.

Sara

Je kan vannacht een witte doek over de kooi hangen. Als je deze er morgenvroeg afhaalt en je ziet puntjes op de witte doek, hebben je parkietjes last van beestjes.

Hopelijk heb je ook het advies van Kleintjes gelezen en opgevolgd over het speelgoed.

Groetjes,

Sara
Vele groetjes van een ex-grasparkietenbaasje (met heimwee) ;-)
Ook een pootje van Zoë en Fenna, mijn keeshondjes