Gedrag Veranderd?

Gestart door ananas, november 21, 2005, 17:13:30

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

ananas

Ik wil graag jullie mening horen.
Ik en mijn moeder zochten dus naar een geschikte parkiet.
We zagen Sparky, en dachten; hij is de rustigste. (Dat wouden we ook)
We hadden Sparky dus gekocht. Onderweg dachten we; zo, hebben we toch een rustige parkiet gevonden. Nu= Sparky is echt brutaal geworden.
En wij dachten dus: hij zal vast niet zo druk worden. Is dit apart? Komt dit fvoor bij jullie, of juist niet? Of is dit best apart? Graag jullie mening ;)

Chantalleke

Hoi Ananas,

Als parkietjes nog heel jong zijn is de wereld nog zo groot en onbekend, waardoor ze soms wat rustig en afwachtend zijn. Maar dan mogen ze naar huis met een nieuw baasje mee. Weer alles nieuw en eng. Gelukkig went het allemaal en voelt hij of zij zich na een tijdje wel thuis. Dan komt de pubertijd. De periode van alles uitproberen.
Billy ons jongste telgje, was als babyparkietje heel stil, heel nieuwsgierig, maar wel op zo'n manier dat ze alles van een afstandje bekeek. Nu...poeh...midden in haar puberperiode en ze is het grootste brutaaltje dat er is  :P Ze moet overal op en aan zitten. Ze wil het hoogste woord hebben en ze is zoooo jaloers dat Sjefke wel mooi kan fluiten en woordjes kan zeggen dat ze om dat te compenseren nog maar harder gaat schreeuwen... :blink: Wij kunnen er wel om lachen eigenlijk.

Wat is het precies dat je minder leuk vindt aan een 'druk' parkietje? Als het schreeuwen is (dat doen ze om aandacht te krijgen) dan kun je het schreeuwen negeren en als hij dan weer rustig is dat belonen.

Groetjes,
Chantal

Safrena

#2
Hey Ananas

het is al zoals Chantalleke al zei niet heel apart hoor. ;)

Toen ik mijn eerste meisje kocht was zij ook een heel stil verlegen parkietje en moet je haar nu een keer horen en zien :P

Vele groetjes

ananas

Ooh, ik vind het niet erg dat hij druk is.
Maar soms is hij echt brutaal, alsof hij dan in de pubertijd zit.
Hij bijt dan iedereen. :angry:
Ik probeer het hem wel af te leren. ;)
Maar ik wou gewoon weten of het bij iedereen zo is.
Want als je het zet hoe rustig hij in de winkel was, en dat vergelijk met nu,
denk je echt dat het 2 verschillende vogels zijn. :D

Chantalleke

Hi Ananas,

Bijten is typisch iets wat bij de pubertijd hoort!  ;) Met de zoekfunctie van het forum kun je allerlei tips vinden die je kunnen helpen bij het afleren van bijten. Je parkietje is jullie gewoon nu aan het uitproberen, maar dat gaat vanzelf ook wel weer over wanneer hij weet dat jullie de baas in huis zijn  :D

Groetjes,
Chantal