twijfel over geslacht

Gestart door sam23, februari 01, 2014, 13:19:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

sam23

beste allemaal,

ik ben nieuw hier sinds vandaag. Ik heb de volgende vraag. Zou iemand mij misschien kunnen vertellen wat het geslacht is van een van mijn parkietjes? zelf denk ik een pop. Maar vind het heel lastig te zien. Het gaat om de geel/groene vogel die recht in de lens kijkt ;D.

Graag hoor ik het van iemand. alvast heel erg bedankt!

groeten van Sam

Samm

De eerste foto zeg ik man, de 2 foto zeg ik pop..

sam23

dankjewel voor je berichtje! ja echt lastig te zien he, ik twijfel ook steeds.
zal proberen nog een duidelijkere foto te maken zometeen :)

sam23

hierbij nog een paar foto's hopelijk is het hier beter op te zien:-)

alvast bedankt voor de moeite.

groeten van Sam

DobbyFloppy

Overduidelijk een jonge man ;)
Vermoed jonger dan 3 maand omdat deze nog geen irisring heeft ;)
Knuffeltjes van Pucky, Sita, Merel, Eppo, Olaf Cheeky, Frouwkje en Indy

R.I.P Floppy 16-07-12
R.I.P Dobby 17-10-13

sam23

dankjewel voor je reactie!

oh echt, heb hem namelijk in de zomer van 2013 gekocht... augustus. In de dierenwinkel.
volgens de jongen daar op de vogelafdeling werkt was hij toen ongeveer 7 weken. De jongen die daar werkt heeft zelf ook een voliére dus nam aan dat ie er verstand van heeft...
hij at ook al gelijk zelfstandig etc.
kan het ook zo zijn dat deze gewoon wat trager in ontwikkeling is ;D ? of dat zijn neusdop nooit verkleurd?

nou ik weet in ieder geval dat het een mannetje is.

groeten van Sam

Kleintjes

Ik vind 't erg lastig, twijfel ook tussen man en pop. Op de ene foto lijkt 't inderdaad 'n dametje, op 'n andere weer 'n mannetje.

Overigens: Iris ring of niet: Geeft geen garantie dat hij of zij ouder is dan 3 maanden. Die ervaring heb ik persoonlijk.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses

Samm

Dit zijn betere foto's, het is een mannetje :)!
Bepaalde kleurslagen komt dat wat later.. Mijn violet mannetje kreeg met 3 kwart jaar pas een irisring en hij is nu bijna een jaar en zijn dop word nou pas blauw :)

sam23


Kleintjes

Even ter aanvulling over de irisring, net nog even mijn zestal bekeken:
De irisring kan ook donker van kleur zijn. Ik heb 3 grasjes die dit jaar 3 worden en 1 die 2 wordt, en deze 4 hebben allen 'n donkere irisring. Alleen de oudste 2 hebben 'n lichte ring.

De ring kan dus ook donker van kleur zijn.
Pootjes van; Obelix en Joey
Groetjes van ons :). IM: Venus-Gino-Silly-Mini-Gina-Giny-Pino-Kyra-Tolo-Cookie-Charly-Tweety-R2-D2.1-Kruumel-Oli-Sammie-Mozy-BB-8.1-BB-8.2-C-3PO-Pino II-Scotty-Jecky-Amy-Punky-MozyII-Dot-Lemmy-Eddie-Neo-Döpke
Geheugen problemen; Bij voorbaat excuses